Avatar billede rubberpaw-theone Nybegynder
29. september 2002 - 20:35 Der er 15 kommentarer og
4 løsninger

amd 1600+ xp

Kan denne cpu overclockes, hvis ja, hvordan og hvor meget?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
29. september 2002 - 20:38 #1
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
29. september 2002 - 20:39 #2
sorry http://www.overclocking.dk/ er det rigtige
Avatar billede p2 Nybegynder
29. september 2002 - 20:40 #3
Under hvilket punkt? Hvad med et direkte link?
Avatar billede rubberpaw-theone Nybegynder
29. september 2002 - 20:41 #4
jeg kan heller ikke lige finde det.... hvor skal jeg lede for at finde det?
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
29. september 2002 - 20:46 #5
Avatar billede mr-bob Nybegynder
29. september 2002 - 20:50 #6
http://www12.tomshardware.com/images/thg_vid2_ocing_xp.zip
dette er en video der viser hvordan af de altis så rare THG!!!
Avatar billede mr-bob Nybegynder
29. september 2002 - 20:58 #7
http://www12.tomshardware.com/images/THG_CPU_Cooling.zip
og her er de hvor de viser hvorfor man SKAL vælge Intel!!!
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
29. september 2002 - 21:05 #8
DROP nu den barnagtige AMD vs. Intel-argumentation...

I princippet skulle den kunne klemmes op på en XP2000+ (1667Mhz), hvis du har lidt god køling og mulighed for at ændre multiplieren, når du nu har låst CPU'en op...
Ellers kører den stabilt ved FSB på 150/150, svarende til 1575Mhz - hvis du vil bruge en højere FSB (f.eks. 166/166) skal du nok lige skrue VCore op omkring 1,75-1,8 (standard er 1,73)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
30. september 2002 - 00:31 #9
kreidler> slap dog af, det var nu bare et link der havde lidt at gøre med hvad der ville ske hvis man ikke køler den nok! :-)

tør øjnene og tag en kiks
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
30. september 2002 - 08:32 #10
Kreidler har altså ret. Det kan MEGET nemt smadre sådan et spørgsmål, med sådan et link, for så er der folk der bliver stødte, og så bliver spørgsmålet over spammet med intel vs amd!
Avatar billede mr-bob Nybegynder
01. oktober 2002 - 11:46 #11
ok jeg troede så bare desværre at der nu engang sad et voksent menneske foran hans skærm, det eneste spam der har været herinde er imidlertid kreidlerhansens og dit indlæg! ja og så det jeg skriver nu!!!!

Mr bob
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
01. oktober 2002 - 13:19 #12
Ingen grund til at hidse sig op, og desuden opfører du dig jo ikke mere voksent end han gør, men ,end of discussion, ikke mere spam i dette indlæg.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
01. oktober 2002 - 14:30 #13
Ang. spørgsmålet mener jeg at en XP2000+ er bygget på samme basis som en XP1600+ og derfor skulle det være muligt at hive din CPU op på samme niveau! Dog skal du , som sagt, nok skrue en anelse op for VCore for at få det til at køre stabilt - Det vil naturligsvis også øge temperaturen!
Hvis din CPU ligger omkring 45º ved full load som den er nu, tror jeg at en XP2000+ er indenfor rækkevidde; er temperaturen omkring 50º Vil jeg sige XP1800+/XP1900+ og hvis den konsekvent er over 55º på alle tidspunkter skal du nok ikke overclocke :o) Højst til en XP1700+...

Ang. spam, mr-bob og min egen udtalelse:

Jeg har nu nappet en Kleenex og en kiks, men vil påstå at mit indlæg ikke var spam, idet jeg svarede på rubberpaw-theone's spørgsmål ud fra min egen vurdering og hvad jeg i øvrigt har læst mig til!

Forresten skriver du (mr-bob) IKKE at man via link'et kan se, hvad der sker hvis man ikke køler en AMD-processor tilstrækkeligt! Derimod siger du, at man kun bør holde sig til Intel, hvilket i den grad er irrelevant, da manden i forvejen har en AMD XP1600+ - og på ingen måde har begæret noget ønske om oplysninger på, hvilken processor han skal skifte sin nuværende ud med. Dermed var det indlæg vel også spam?
I kraft af din hensigt var en anden, vil jeg hermed undksylde for mit udbrud - men jeg er bare så knæhøj-karse-godylt-mega-bred-ymer-TRÆT af den diskussion, og generelt diskussioner på børnehave-niveau (jvf. bl.a.: www.edbpriser.dk's bedømmelser under hhv. AMD og Intel, samt Nvidia og ATI! Evt. denne ;o)

...Og så er dét vist på plads :o)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
01. oktober 2002 - 20:47 #14
;-) nååå men så var det jo voksne mennesker! er da enig i at diskussionen er trættende i længden, men bare lige for at være næsvis, så hvis man endelig skal overclocke så er intel altså milevidt bedre end amd. sorry jeg ikke fik det med i min kommentar, men........ det kan da også være ligemeget, end of diskussion. :-)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
05. oktober 2002 - 15:26 #15
lukketid?
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
09. oktober 2002 - 16:35 #16
Halloooooooooo...?
Avatar billede bramming Nybegynder
13. oktober 2002 - 13:50 #17
T overclocke er fuldstændig unødvendigt det giver ikke en skid mere hastighed...er selv bevist..:!!  Hvis i vil noget skal i lodde på jeres processor..som jeg har gjort det øger noget.. Jeg havde en 500 mhz som jeg lodede på og fik den til at køre 950 mhz ca. se det hjælper for laver du om på det..inde i bois eller på bundkort laver du nbare om..hjælper ikke en ....!!!

>> Bramming
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
13. oktober 2002 - 13:54 #18
Men er det ikke også meget mere resikabelt at lode?
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
23. oktober 2002 - 01:10 #19
Takker :o)