Avatar billede seiding Nybegynder
29. september 2002 - 20:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP - Hvem er det???!!

Jeg anvender Zonealarm som firewall. Da jeg har den "gratis" version og ikke ønsker Zonealarm Pro, har jeg et irriterende problem. Der er hele tiden en person som prøver at gå ind på min computer.... jeg har hans IP, men hvor er det lige man kan se hans detaljer henad?? noget med whois eller et eller andet - håber du kan hjælpe!!
Avatar billede whatever Nybegynder
29. september 2002 - 20:23 #1
Hvad er ip'en?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. september 2002 - 20:23 #2
Sæt fluebenet og tryk OK, så popper den ikke op mere, og fyren får ikke adgang, da han reelt ikke kan se at din maskine er der eller skal du prøve en WHOIS......

Test din firewall her: https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
29. september 2002 - 20:24 #3
Avatar billede seiding Nybegynder
29. september 2002 - 20:24 #4
hans ip er : 212.242.40.3
Avatar billede seiding Nybegynder
29. september 2002 - 20:25 #5
nåååå det var bare cybercity... Hvordan kan det være den melder det??!!
Avatar billede anuseren Nybegynder
29. september 2002 - 20:26 #6
LOL

i er meget gode alle sammen...

har i overhovedet lavet en traceroute til den ip?

det er cybercitys DNS server...

Hvis du blokere for den ip så ender det med du ikke kan finde sider på nettet.

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOL
Avatar billede anuseren Nybegynder
29. september 2002 - 20:26 #7
seiding... det er når du spørger CC om Ip'en på en adresse... så svarer den vel tilbage...

hvad port er det den prøver at få kontakt til dig på?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. september 2002 - 20:27 #8
Sæt IP'en ind her: http://www.ripe.net/perl/whois
Avatar billede seiding Nybegynder
29. september 2002 - 20:28 #9
øøhh hvem skal have de 30 point?? "metal hansen" gav mig den reelle løsning, mens "james t dk" gav et link til at teste ens egen firewall... så "metal Hansen" du får de 30, ellers mange tak til i andre :O)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
29. september 2002 - 20:29 #10
tak for det :)
Avatar billede neteffect Nybegynder
29. september 2002 - 20:50 #11
Dobbeltklik på ZoneAlarm. Vælg Alerts & Logs ovre til venstre. Så kan du se detaljerne fra loggen, inklusive Source DNS.