Avatar billede simonhusby Nybegynder
29. september 2002 - 10:17 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

IBM 40GB HD problemer...

Jeg har(havde?) en Ibm DeskStar60gxp 40 gb og den havde kørt fint med mit Asus A7v266 bundkort i næsten et år nu.
Så her den anden dag satte jeg min puter til at downloade en rimelig stor fil og lod den stå og simre i 3½ time. Da jeg kommer tilbage er den brændt fast, hvilket ikke er usædvanligt da den downloadede fra KazaA som jo er ret ustabilt. Jeg genstarter og så kommer en linje op hvor der står "Sæt Windows BOOT disken i diskette drevet og tryk på Enter" eller sådan noget... Det gør jeg så og så begynder den anylesere harddisken... Den siger noget i retning af at 1. Der er ikke FAT16 eller FAT32 dele på drevet. 2. Der kan være virus på drevet. 3. Der er måske ingen harddisk ... Det får jeg ikke så meget ud af så jeg siger C:/dir..Så kommer der nogle få systemfiler op som jeg ikke kender.. Og der er intet på D:/ (også hd drev) ..Så prøver jeg at formatere den hvilket den siger jeg ikke kan?!.. Til sidst skriver jeg a:/fdisk og den svare at der ikke eksistere nogen Hd.?!!

Nu ved jeg så ikke hvad jeg skal gøre, så hjælp mig!

Vh. Simonh
Avatar billede amd Nybegynder
29. september 2002 - 10:32 #1
Finder bios disken??
Avatar billede amd Nybegynder
29. september 2002 - 10:33 #2
PS. den hedder ikke DeskStar60gxp  men DeathStar60gxp ;o)
Avatar billede simonhusby Nybegynder
29. september 2002 - 10:34 #3
Jae..det tror jeg..
Avatar billede hub Nybegynder
29. september 2002 - 10:37 #4
Du må finde ud af om disken er fysisk defekt.
Hent Drive Fitness Test fra IBM her:
http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm#DFT
Avatar billede datcondk Nybegynder
29. september 2002 - 10:41 #5
Hej Simonh
Det tyder først og fremmest på, at du har installeret din HD med NTFS prtitionssystemet. Dernæst lyder det som en virus du har fået på din boot sektor. Det lyder ikke godt for dig. Hvis du er den sikre type har du lavet en sikkerheds diskette... Det er nu de færreste af os der gør det. "Rigtige mænd laver ikke backup" o.s.v.
Hvis du mener at du ikke har NTFS men FAT32, så prøv at putte din system diskette i maskinen. Genstart med denne og skriv så sys c:
Du kan også prøve at skrive Fdisk /mbr (sletter boot sektor).
Men før du prøver disse ting skal du nullestille bios til default, og prøve dette før alt andet.
Held og lykke
Hls. Datcondk
Avatar billede simonhusby Nybegynder
29. september 2002 - 10:47 #6
Jeg har FAT32..
Avatar billede datcondk Nybegynder
29. september 2002 - 10:51 #7
Ok simon, så prøv at sætte default i bios.
Avatar billede simonhusby Nybegynder
29. september 2002 - 10:53 #8
Skal nok prøve, jeg skal bare lige på arbejde de næste 3 timer.. Jeg skal nok tilbage..
Avatar billede karaffa Nybegynder
29. september 2002 - 13:03 #9
Du kunne oxo være så uheldig at du har brændt din HD af........Det anbefales nemlig ikek at man har sin IBM HD tændt mere end 8 timer om dagen....NITTE!!!! og det ved jeg, for jeg har nemlig selv brændt min IBM Deskstar30 af.....det var ikke sjovt...men jeg oprettede en RMA sag og fik en ny af IBM.....men hvem fanden laver sån noget l..t der kun må være tændt 8 timer om dagen ??????
Avatar billede amd Nybegynder
29. september 2002 - 15:59 #10
IBM;o)
Avatar billede pilfinger Nybegynder
29. september 2002 - 16:06 #11
Ja du kan gøre som hub siger har selv haft problemer med min IBM men fik detn til at funge med drive fitness. der kan du oxo lavformatere den det kan være eneste udvej for dig surt men når du har gjort det køre den igen. du henter programet klikker på ikonet så  beder den om en floppy sæt den i lad den køre færdig og boot så op på den floppy så kommer den op med ibms program hvor du kan teste den og lavformatere den.
Avatar billede datcondk Nybegynder
29. september 2002 - 16:08 #12
Den med HD i 8 timer holder vist ikke. Diske der kører konstant slides mindre de, der bliver udsat for de store temperaturskift, som slukning af maskinen medfører.

Datcondk
Avatar billede amd Nybegynder
29. september 2002 - 16:19 #13
JEg har en 40 GB IBM og en 80 GB seagate.
Den, ser bliver varmest er seagaten selvom alle siger, at det er ibm.
Har haft min i 4 mdr og den har kørt upåklageligt!
(den står tændt LANGT over 8 timer om dagen:D)
Avatar billede simonhusby Nybegynder
09. oktober 2002 - 15:31 #14
Tark for hjælpen.. Jeg kørte DFT og reformaterede hele disken og nu virker den igen.. Mange Tark!

Ps. HUB skriv lige et svar..
Avatar billede hub Nybegynder
09. oktober 2002 - 15:34 #15
Gerne, udmærket lille værktøj IBM har lavet til deres småsuspekte diske..