Avatar billede perolsen Novice
29. september 2002 - 07:40 Der er 10 kommentarer

trådløst netværk

Hey vi / jeg er ved at lave et hjemmenetværk på 5 computer
med trådløst netværks forbindelse så er det at jeg ville høre, om nogen kender til
om det er nok med bare 1 modtager til de fire andre computer
altså 3 computer til modtager computer som der så bliver forbundet via normalt netkort
M.v.h.
Per Olsen
Avatar billede planetdb Nybegynder
29. september 2002 - 08:14 #1
Hvis det er trådl. netværk i vil lave med 5 mask., håber det er dét du mener:

1 Stk. Wireless Access Point.

PC1 - Trådl. Netkort.
PC2 - Trådl. Netkort.
PC3 - Trådl. Netkort.
PC4 - Trådl. Netkort.
PC5 - Trådl. Netkort.

--------------------------------

Ville jeg da mene? Correct me if I'm wrong..
Avatar billede kenp Novice
29. september 2002 - 18:21 #2
jeg ville nærmere mene det var sådanne her

                /accesspoint - 3 computere med tråløstnetkort
computer---Swich<
                computer med netkort

for ellers skal du til at sætte 2 netkort i den ene computer, da et acces point skal sættes i entes swich eller i netkort, men der er nogle trådløse systemer som understøtter at de bare snakker trådløst sammen, så man således ikke behøver nogle alm. netkort i nogle af computerne.
Avatar billede perolsen Novice
29. september 2002 - 19:13 #3
det jeg mener er vier ved at lave et hjemmenetværk med 5 computer
hvor den ene er server og med sender delen i så er mit sp så om det er nok med et modtager kort på den ene computer og at det andre køre med alm netværks kort forbindelse fra den
M.v.h.
Per Olsen
Avatar billede perolsen Novice
29. september 2002 - 19:14 #4
der skal stå vi er
Avatar billede kenp Novice
30. september 2002 - 09:10 #5
ja det kan du godt, men så skal du have 2 netkort i den maskine som du forbinder til din server!!!, jeg vil mene at det er nemmere hvis du bruger den måde som jeg skrev, da det godt kan være problematisk hvis du vil sætte 2 netkort i en maskine (jeg kan ihvertfald ikke få det til at køre!! så jeg gik over til trådløs)
Avatar billede renen Nybegynder
03. oktober 2002 - 14:34 #6
Hvis du ikke skal have adgang til Internettet kan du nøjes med én maskine med alm netkort, dette forbinder du til dit acces point med et krydset kabel.
I de andre maskiner monterer du trådløse kort. dette virker fint med 12 PC'er + 1 Server.
Avatar billede perolsen Novice
03. oktober 2002 - 18:49 #7
jeg skal have adgang til Internettet
m.v.h
per olsen
Avatar billede renen Nybegynder
04. oktober 2002 - 08:51 #8
OK, hvis skal du have adgang til Internettet via ADSL forbinder du bare dit access point til routeren (lige kabel), i de andre maskiner montere du trådløse netkort. Hvis du her en stationær computer som skal fungere som server kan denne monteres med alm netkort og forbindes direkte til routeren (lige kabel). Så simpelt er det.
Avatar billede perolsen Novice
05. oktober 2002 - 04:19 #9
oky renen
men er det nok at montere et modtager trådløse netkort
og at de andre bliver monteres med alm netkort
alså
1 computer med access point til routeren
1 computer med det trådløse netkort
3 computer med med alm netkort

Hilsen
Per olsen
Avatar billede kenp Novice
14. januar 2003 - 15:05 #10
Husk at lukke spørgsmålet igen!!