Avatar billede krofar Nybegynder
29. september 2002 - 04:30 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Ram

Jeg har en Compaq med 512 MB ram i. Compaq anbefaler for denne model at den kun udvides til 384 MB ram, men den tæller mine ram op, udnytter den så ikke de sidste eller hvad?
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
29. september 2002 - 07:47 #1
Er det længe siden du købte din comp? Det kan jo være at bios ikke understøttede mere ram da den blev købt, og at det så har ændret sig med nye bios versioner...
Avatar billede peet-49 Novice
29. september 2002 - 08:49 #2
Hvis bios accepterer (Windows også) bruger du udnytter du alle ram.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
29. september 2002 - 09:41 #3
Hvilken model er det helt specifikt ?
Avatar billede pletten Nybegynder
29. september 2002 - 09:47 #4
Helt klart ja
Avatar billede krofar Nybegynder
29. september 2002 - 11:32 #5
Det er en ældre Compaq model 5831
Avatar billede krofar Nybegynder
29. september 2002 - 11:32 #6
Jeg kører iøvrigt med Windows XP
Avatar billede krofar Nybegynder
29. september 2002 - 11:33 #7
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
29. september 2002 - 15:36 #8
Hvis du går ind under: start->programmer->tilbehør->systemværktøjer->systemoplysninger, og så kigger under hardware, hvad siger den så ?
Kan den også derinde se alle dine RAM ?

Hvis den kan det, så har muligvis en nyere BIOS der kan "se" mere RAM end de 386 Mb., som er standart på den model.

Når den tæller alle 512 Mb. op fra starten så har den ingen probs med at se dem alle, og når den kan se dem, så kan den også bruge dem..........det skal du kun være glad for....:-))

Nu er 5831 heller ikke den værste model de har lavet......tværtimod...:-)

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede krofar Nybegynder
29. september 2002 - 16:06 #9
Ja, den ser alle de ram jeg stoppeer i den.