Avatar billede n/a Nybegynder
28. september 2002 - 21:28 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

skrivebordets baggrundsbillede

Hvis man har 2 skærme tilknyttet ens computer viser XP det samme baggrundsbillede på begge skærme.

Jeg mener at have set nogle have forskellige bagrundsbilleder på hver skærm eller evt. at strække et billede over begge skærme.

Hvordan kan jeg gøre dette?
Avatar billede m-alo Nybegynder
28. september 2002 - 21:55 #1
Det styres formodentlig fra grafikkortets indstillinger...?
På mit Geforce 4 kort kan jeg indstille det under egenskaberne for grafikkortet.

mvh.
m-alo
Avatar billede m-alo Nybegynder
28. september 2002 - 21:57 #2
I hvertfald til at strække billedet til begge skærme, jeg er ikke sikker på hvordan det fungerer med 2 forskellige billeder. (Jeg har ikke selv 2 skærme tilsluttet).
Avatar billede n/a Nybegynder
28. september 2002 - 21:58 #3
har du så 2 ens geforce 4 kort eller hvad? bruger du den helt normale Nvidia driver?
Avatar billede n/a Nybegynder
28. september 2002 - 21:59 #4
Hvis du ikke selv har 2 skærme tilsluttet hvordan ved du så at du kan strække billedet over 2 skærme?
Avatar billede m-alo Nybegynder
28. september 2002 - 22:05 #5
Jeg kiggede såmænd bare under mit korts avancerede indstillinger...
Prøv at se her:
http://m-alo.dyndns.dk/test/Image2.jpg
Avatar billede n/a Nybegynder
28. september 2002 - 22:11 #6
Dette er hvis du har 1 grafikkort med 2 skærme. Jeg har 2 grafikkort og 2 skærme.
Avatar billede m-alo Nybegynder
28. september 2002 - 22:13 #7
Okay... Det var jeg ikke lige opmærksom på! - Så har jeg vist desværre ikke lige nogen forslag.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
29. september 2002 - 01:11 #8
Du kan godt med nvidia driverne sprede billedet ud på to skærme, så du får et stort, bredt windows billede, ment på den måde at du fx har et program kørende på den ene skærm, så kører du bare musen ud til skærmkanten, hvorefter den dukker op på den næste skærm, og der har du måske et andet program kørende. Det kan lade sig gøre med 2 skærme og 1 grafikkort.
Avatar billede n/a Nybegynder
29. september 2002 - 09:02 #9
det der har d
Avatar billede n/a Nybegynder
29. september 2002 - 09:03 #10
det der har da ikke noget med baggrundsbilledet??
Avatar billede fastwrite Nybegynder
01. oktober 2002 - 01:37 #11
Nææ, det har det nok ikke.. Men så gør noget andet.. Find ud af hvor stor bredden vil blive på to skærme.. start dit yndlingstegneprogram - definer bredden, lav et stort billede, og klip dem op i to. Så bruger du del 1 på skærm 1 og del 2 på skærm 2 - så vil du have fornemmelsen af at du har et stort, bredt baggrundsbillede.
Avatar billede virus Nybegynder
01. oktober 2002 - 01:39 #12
Som sagt den viser samme billede på begge skærme. Den kan netop ikke strække et billede ud over 2 skærme!
Avatar billede fastwrite Nybegynder
25. januar 2003 - 05:20 #13
kunne mit forslag bruges?
Avatar billede n/a Nybegynder
25. januar 2003 - 06:05 #14
Nej
Avatar billede n/a Nybegynder
03. februar 2003 - 15:55 #15
skod