Avatar billede nomad Nybegynder
28. september 2002 - 21:10 Der er 11 kommentarer

Router --> Hub --> LAN?

Vi sidder her 5 brave gutter med en router i huset og en hub i skuret vi har en computer der kører Winxp PRO og den har to netkort nu er problemet hvordan for vi ild i hubben hvis i forstår hvad jeg mener!

vi har et 20M netkabel som ikke er crossed til at forbind:

Router --> hub
eller
Router --> WinXP netkort 1 --> Netkort 2 --> Hub

Hvordan gør vi?
Avatar billede anuseren Nybegynder
28. september 2002 - 21:17 #1
hvis i knalder routeren direkte i hubben. så kører det.

i kan også godt gøre det på den anden måde, men det er ikke nødvendigt når i nu har en router.
Avatar billede anuseren Nybegynder
28. september 2002 - 21:19 #2
ang. det med jeres kabel.

hvis i ikke HAR andre kabler end det du skriver. Så vil jeg foreslå i køber et så i kan forbinde routeren til hubben.

Kommer selvfølgelig an på hvilke porte i har i hubben til at forbinde med.
Avatar billede nomad Nybegynder
28. september 2002 - 21:19 #3
Vi har prøvet men skal det ikke være et crossed fra Router --> Hub
det virkede ikke første gang der er et uplink i hubben!

Router/ADSLmodem --> 20M ikke crossed --> hub
vil det virke?
Avatar billede n/a Nybegynder
28. september 2002 - 21:21 #4
Normalt har hubben en uplink port. D.v.s. en port som er "krydset" således at et krydset kabel ikke er nødvendigt.

Har jeres hub ikke det?
Avatar billede nomad Nybegynder
28. september 2002 - 21:22 #5
Jeg hved at det har et uplink men om det er krydset det hved jeg ikke!
Avatar billede anuseren Nybegynder
28. september 2002 - 21:24 #6
Det burde det skam.

Især hvis i har en uplink i hubben.

på mange hub's er det sådan så hvis du sætter et kabel i Uplink, så virker port 1 ikke. Er det tilfældet på jeres?
Avatar billede nomad Nybegynder
28. september 2002 - 21:24 #7
Men hvis nu vi laver denne her:

Router --> WinXP netkort 1 --> Netkort 2 --> Hub

vil det så ikke virke?
Problemet er at vi sider her nu og vil gerne bruge nettet!
ham vi er hos har nemlig nogle psyko forældre så vi skal side i skuret!
Avatar billede anuseren Nybegynder
28. september 2002 - 21:24 #8
du kan se om det virker ved at der kommer link på hubben. Altså pæren lyser i den port du sætter kablet i. Hvis der er lys er der liv, og så virker den fysiske del.
Avatar billede n/a Nybegynder
28. september 2002 - 21:25 #9
Hvis den har en port der hedder uplink er det fordi den er krydset. Prøv at forbinde routeren til den port. Det burde virke.

Husk at Uplink porten tit er forbundet med f.eks. port 1 på din hub. Det vil sige at du altså ikke må slutte en computer til port 1 samtidig med at du benytter din uplink port.
Avatar billede nomad Nybegynder
28. september 2002 - 21:25 #10
præsis men hvordan sådan?

Router --> WinXP netkort 1 --> Netkort 2 --> Hub

??????????????++
Avatar billede anuseren Nybegynder
28. september 2002 - 21:28 #11
nej nej nej

router---hub---computere

det SKAL virke med hubben. ganske enkelt.

sæt den ene ende af kablet i routeren, og den anden ende i hubben. Prøv først Uplink, hvis der kommer lys der, så funker det. Ellers prøv port 1.