Avatar billede sslarsen Nybegynder
28. september 2002 - 19:53 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

xml via php

Hejsa. Jeg har et problem. Jeg har udarbejdet en stor website, til et firma i asp og xml.

Men nu har jeg lige fundet ud af at websiten skal køre på en apache server med Chiliasp. Derfor kan jeg ikke bruge Microsoft MSXML, til at loade en xml fil med.

Jeg har fået at vide at jeg kan loade den med php.

Men hvordan f... kan jeg få php til at loade xml filen og så overføre den som et object som jeg kan tilgå via DOM eller andet. Hvis det da kan lade sig gøre.

Jo mere hjælp, jo flere point.

Håber der er en der kan hjælpe.
Avatar billede medions Nybegynder
29. september 2002 - 11:02 #1
Lige meget hvad, så kan du ikke få ASP og PHP til at arbejde sammen eller overførere data til hinanden...!

http://www.swynk.com/friends/murphy/ironic_isnt_it.asp

I det hele taget kan jeg ikke anbefale dig at bruge ChiliASP og XML sammen, da de arbejder meget ringe sammen på Apache serveren.

Set fra en anden side, så har non-Windows platforms ikke COM support, så du kan IKKE bruge komponenter. Den nærmeste mulighed du kommer i dette tilfælde, ville være at hoppe over til iASP og kode nogle Java komponenter op, som du ville kunne benytte dig af gennem ASP.

//>Rune
Avatar billede sslarsen Nybegynder
04. oktober 2002 - 22:35 #2
Eftersom der ikke er nogen der kan komme med en løsning så lukker jeg ned.
Avatar billede medions Nybegynder
05. oktober 2002 - 15:51 #3
sslarsen> Mit det var en LØSNING!

//>Rune