Avatar billede roed Nybegynder
28. september 2002 - 18:50 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Ting forsvinder i Outlook Express !?

Hej!
Jeg har et problem med en pc som kører XP Pro. Den har kørt fint i 1½ md. men lige pludselig er edr et problem med Outlook Express.
Når jeg starter det op for jeg en blank indbakke, og nogle gange er alle (jeg mener alle, inkl. indbakke, sendt post osv) helt væk ! Alle email-konti er der stadigvæk og den kan sagtens modtage mails. Men når jeg så lukker programmet og starter det igen er det alt sammen væk igen!!!
Jeg har prøvet at oprette en ny bruger for at udelukke at det var indstillingerne for den ene bruger, men det er det samme. Alt fungerer fint, men jeg starter op med tomme mapper hver gang jeg starter programmet igen!
Det er måske sket efter en af MS egne anbefalede opgraderinger!?
Nogen som har en idé til at få det på plads igen, uden at skulle skrive format c:  ;o)

/roed
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
28. september 2002 - 18:54 #1
måske hjælper det her?!

Reinstaler din Outlook Express 6.0

1: Klik på start - Kør - og her skriver du denne komando %systemroot%\inf.

2: Nu åbner din C:\WINDOWS\inf folder (selvfølgelig afhængig af hvilket drev den ligger på)

3: Find denne fil MSOE50.inf.

4: Højreklik på den og vælg Installer.

6: Og nu vil den reinstaller alle dine filer i Outlook Express 6,0

7: Og du har selvfølgelig din xp cdrom i dit drev så den kan hente filerne der fra :)

8: Og nu skulle din Outlook Express 6,0 virke fint igen.

9: Og du mister ikke dine adresser men lav heller backop for en sikkerheds skyld.

(lånt fra 'resten' ;-)
Avatar billede roed Nybegynder
02. oktober 2002 - 18:45 #2
Desværre :-( Det virkede ikke. Det gjorde en genetablering af hele XP heller ikke. Så nu er der vel kun en vej frem og det er "format c:"?!?!?!?
ØV!!!
Avatar billede bholst Nybegynder
03. oktober 2002 - 17:31 #3
Jeg har været ude for det samme. Du har formentlig McAfee installeret på din PC. Når Express 6 startes, komprimeres mailfilerne. Under denne proces sletter McAfee filerne. Fænomenet er beskrevet på nettet, men ikke på McAfee's hjemmeside, som tilsyneladende ser stort på problemet.

Efter afinstallation af McAfee er problemet forsvundet. Det siges, at man også kan slå komprimering ved start fra i Express. Det har jeg ikke prøvet.
Avatar billede roed Nybegynder
03. oktober 2002 - 20:53 #4
OK, cool. Det lyder godt, det vil jeg teste lidt på :-)
Avatar billede roed Nybegynder
03. oktober 2002 - 20:53 #5
Du har nemlig fuldkommen ret i at McAfee er installeret på maskinen!!!
Avatar billede panter Nybegynder
21. oktober 2002 - 12:29 #6
Har lige haft samme problem
Prøv at åbne dit MCafee program. Via internet filter properties får du adgang til nogle indstillinger. Fjern afkrydsning i ActiveX controls
Når jeg har den indstilling sat bliver alle mails slettet.
Avatar billede roed Nybegynder
21. oktober 2002 - 12:36 #7
I har jo begge ret i at det var McAfee, så i får 30 hver ;o)

Tak for hjælpen!
Avatar billede panter Nybegynder
21. oktober 2002 - 12:40 #8
Tak, god løsning, håber at roed er tilfreds med det. Det var jo først ham, der henviste til MCafee;-)