Avatar billede m0n0l1th Nybegynder
28. september 2002 - 15:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ac3 lyd fra sb live! til sony db870 surround reciver

Jeg har været ude og invistere i en sony surround reciver, str-db870. Mit problem er at jeg ikke kan få den til at gengive lyden fra mit soundblaster live! value i 5.1. Jeg har forbundet reciver og lydkort via s/pdif udgangen og coaxial indgangen på reciveren. Endvidere har jeg installeret windvd hvor jeg vælger at sende lyden videre til s/pdif udgangen. Jeg kan godt afspille lyden bare ikke i 5.1. Divx filmen er encodet med 5.1 så problemet ligger ikke der. Nogen der kan hjælpe? :)
Avatar billede rbl Praktikant
28. september 2002 - 16:24 #1
Nu kender jeg ikke recieveren, men hvilken type output har du valgt ? stereo, Dolby sourround, Doby Digital ?

Jeg har fundet en side om hvordan man forbinder s/pdif udgangen til recieveren. Måske kan det hjælpe:

http://dmzweb3.europe.creative.com/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE/,/?St=48,E=0000000000003388801,K=7777,Sxi=3,Case=obj(1159)
Avatar billede rbl Praktikant
28. september 2002 - 16:26 #2
Øv, linket virker ikke på den måde. Nå, men jeg har kopieret det vigtigste fra siden:

The SB Live! card has a Digital Out:
The SB Live! has an S/PDIF output on the daughter card - which connects with a 75 Ohm coaxial cable to an AC3 decoder.
The SB Live! Platinum and SB Live! Player 1024 have a digital out (yellow 3.5mm mini jack connector ) - connect with a standard cable which converts the 3.5mm stereo to left/right RCA. Connect the left (white) connector which carries the AC3 stream to the AC3 decoder.The right (red) cable carries no signal.
Avatar billede m0n0l1th Nybegynder
28. september 2002 - 18:01 #3
Tak for ulejligheden, jeg har fået det til at køre nu, det viste sig at der bare skulle en geninstall til så virker det 100%. Har sikkert være et eller andet med noget rod i driverne. Hvad gør vi med pointsne? du er den eneste der har svaret så du må gerne få dem :)
Avatar billede rbl Praktikant
28. september 2002 - 20:22 #4
tja, det er op til dig selv. Du har jo tre muligheder:

1. Give alle pointene til mig :-)
2. Lave et svar selv og tage pointene tilbage
3. Lave et svar selv og dele pointene mellem os