Avatar billede hrlund Nybegynder
28. september 2002 - 14:46 Der er 21 kommentarer

Hp 120 Digital Camera

Hejsa..
Jeg ville lige høre om der nogle som har et HP Fotsmart 120 digital camrea, eller kender til det.
Min problem er at jeg simpelthen ikke kan få installeret den driver til den, det virker som om driveren slet ikke findes på CDrommen.. Nogen som har haft samme problem, eller hvor jeg kan finde driveren.
Jeg kan ikke finde den på Hp hjemmeside, eller jo, men der skal jeg sgu give penge for det. Det vil jeg ikke, når jeg har købt deres camera
Avatar billede hub Nybegynder
28. september 2002 - 14:52 #1
Di kan godt hente en driver, men du kan ikke hente andet software (Acdsee osv). Hvilket OS bruger du?
Avatar billede hrlund Nybegynder
28. september 2002 - 14:54 #2
Sys ikke jeg kan finde den driver .. hvis du kan må du meget gerne hjælpe mig :) Kører winXP
Avatar billede hrlund Nybegynder
28. september 2002 - 14:58 #4
Det er samme sted som jeg har været henne .. Men problemet er bare, de vil have penge for skidtet ..
Avatar billede hub Nybegynder
28. september 2002 - 15:00 #5
http://h20015.www2.hp.com/en/document.jhtml?reg=&cc=&prodId=hpphotosma56970&lc=en&docName=bpy60331#P2_233

Sådan er fremgangsmåden. Er du helt sikker på, at du behøver en særskilt driver. Jeg har et Photosmart 318 og jeg installerer ikke drivere, hverken i 2000 eller XP..
Avatar billede hrlund Nybegynder
28. september 2002 - 15:04 #6
Problemet er, den slet ikke kan finde mit camera på nogen måder. Sys jeg har forsøgt alt .. Og den fremgangsmåde har jeg også fulgt ..
Har købt skidtet i Bilka, men jeg regner ikke lige Bilka yde ret meget support for mig.
Avatar billede hub Nybegynder
28. september 2002 - 15:07 #7
http://h20015.www2.hp.com/en/document.jhtml?reg=&cc=&prodId=hpphotosma56970&lc=en&docName=bpy60339

Hmm, den skal kunne køre med XP uden yderligere drivere-Er du sikker på, at USB porte er aktiverede i BIOS og XP? Tjek enhedshåndtering..
Avatar billede hrlund Nybegynder
28. september 2002 - 15:09 #8
USB portene virker helt fint. Og der kommer også den der lyd, når jeg nu sætter kablet i PC og camera.
Men hvis den skulle gøre uden yderlige drivere, hvor henne af skulle jeg så kunne hente mine billeder ned ? Det program som nu følger med, den kan ikke finde cameraet..
Avatar billede hrlund Nybegynder
28. september 2002 - 15:13 #9
Det kan jo ske der er fejl på camet.. Ku være jeg bare skulle tage ned og få byttet det til et andet og se om det skulle være bedre ..
Avatar billede hub Nybegynder
28. september 2002 - 15:13 #10
Nu ved jeg ikke om dit kamera er indrettet som mit, men det gætter jeg på:
I opsætning af kameraet kan man vælge at lade kameratet fungere som et flytbart drev som bruges på samme måde som allae andre drev, altså med at slette, kopiere osv. Prøv at se i manual eller på kamera om ikke du har den mulighed
Avatar billede hrlund Nybegynder
28. september 2002 - 15:16 #11
Jeg har den mulighed under USB opsætning:
1. Digital Camera
2. Disk Drive

Har også forsøgt med begge dele, men det gør desværre ingen forskel..
Avatar billede hub Nybegynder
28. september 2002 - 15:18 #12
Ja, det lyder desværre lidt defekt--der er selvfølgelig strøm på batterierne og kameraet registrerer at det er sat til PC'en ved at skrive PC i displayet?
Avatar billede hub Nybegynder
28. september 2002 - 15:20 #13
Rækkefølgen er, at kameraet skal være slukket når det sættes til computeren. Derefter tænder du og finder det i denne computer som et flytbart drev..
Avatar billede hrlund Nybegynder
28. september 2002 - 15:21 #14
Displayet bliver bare sort når jeg stikker det i, og så er der en pære som blinker rød .. Den skal måske skrive PC når den er i ? FOr skal den det, så er der jo fejl i camet. :)
Avatar billede hub Nybegynder
28. september 2002 - 15:23 #15
Du må ikke sætte kameraet til maskinen mens det er tændt. Hvad siger manualen om den røde lampe?
Avatar billede hrlund Nybegynder
28. september 2002 - 15:26 #16
Der står ikke noget om, hvordan cameraet skal reagere når nu det er tilsluttet .. Hverken om der skal være en rød lampe eller der skal vises PS på displayet..
Men tusind tak for din hjælp, du gav et forsøg på at hjælpe mig.
Jeg hopper ned og får det byttet på mandag og se om det skulle hjælpe :)
Avatar billede hrlund Nybegynder
28. september 2002 - 15:35 #17
Overså lige 2 linier i manualen:
"When the camera is connected to your computer, the viewfinder light will be blinking red, and the Display is blank"

Såå det er jo rigtig nok .. Men prøver alligevel at få det byttet, der kan jo stadig være fejl i det ..
Avatar billede hub Nybegynder
28. september 2002 - 15:38 #18
okay, så er de ikke helt ens designmæssigt, men principperne for overførsel af billeder er de samme. Det kunne også være en fejl på kablet eller en fejl i din XP-installation (hvis du kunne prøve det i en anden maskine?), men ellers ville jeg også få det byttet..
Avatar billede hrlund Nybegynder
28. september 2002 - 15:39 #19
Kan lige her til sidst sige jeg har prøvet en anden maskine, og det er helt det samme problem..
Avatar billede hub Nybegynder
28. september 2002 - 15:40 #20
okie
Avatar billede ekspertmaage Nybegynder
28. september 2002 - 16:03 #21
du kan ikke få det ellers.. du ´har ikke andet at gøre ind at købe det fra siden.. men jeg kan godt forstå, at du ikke vil købe da du har købt deres camera.. men sådan en sælger er jo smart de tjener penge på både camera og divet.. Du har også en anden mulighed.. du kan ringe til hp og brokke dig.. og høre hvad de har at sige..