Avatar billede doj Nybegynder
27. september 2002 - 16:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vise antallet af forespørgselsposter i formular

Jeg vil gerne høre, om det er muligt at få vist antallet af poster fra en bestemt forespørgsel i en formular? Giver det mening?

Jeg har en eller flere forespørgsler, hvor antallet af poster hele tiden ændrer sig. Det er disse tal jeg gerne vil have vist i en formular, så den hele tiden er opdateret.

Jeg går ud fra, at dette kan lade sig gøre; men jeg har ikke særlig stor erfaring med programmering i Access, så jeg har ikke rigtig nogen fornemmelse af, hvor svært det er.
27. september 2002 - 16:17 #1
Lav en ubundet tekstboks og skriv:
=DCount("*";"Navn på din forespørgsel")
27. september 2002 - 16:22 #2
Hvis felterne ikke opdateres løbende af sig selv, så kan du sætte egenskaben "Timerinterval" på formen lig 1000 (eller det antal millisekunder, som du finder passende)

På hændelsen VedTimerUdløb lægges denne kode:
Me.Recalc
eller:
Me.requery
Avatar billede doj Nybegynder
27. september 2002 - 16:29 #3
Ja men det virker jo :) Mange tak for hjælpen