Avatar billede phonore Nybegynder
27. september 2002 - 15:15 Der er 2 kommentarer

Sumif formel på pivot tabel

Hej

Er der nogen der ved om man kan lave sumif() formler som en integreret del af en pivottabel. Jeg har brug for en sumif(), der summer på positive tal og en sumif(), der summer på negative tal.

Jeg kan ikke smide de to formler efter pivottabellen, da den dynamisk vil ændre det antal rækker og kolonner, den viser.

Honoré
Avatar billede janvogt Praktikant
27. september 2002 - 17:15 #1
Du kan evt. lave en ekstra kolonne i dit dataark, som beregner værdien "POSITIV" eller "NEGATIV".
Når du så laver din pivottabel kan du bruge dette felt som søge- og sumkriterie.
Avatar billede ploughgaard Nybegynder
31. oktober 2002 - 22:53 #2
Du kan også benytte Formel funktionen i Pivot Table Services til at lave dit eget beregnede nøgletal. I XP finder du Formel på Pivot toolbaren.

Skab en formel der checker om "Beløb" er positiv eller negativ, med en simpel if formel.