Avatar billede zach Nybegynder
27. september 2002 - 14:49 Der er 5 kommentarer

Fra relativ til absoult url

Hej

Jeg søger en funktion eller en klasse der kan gøre ethvert relativt link absolut. Jeg har prøvet at gøre det selv, men der sker uforudsigelige ting :)

Eksempel:
På siden "http://www.siden.dk/underside/side.php" finder man linket "side2.php", det skulle give et link der hedder: "http://www.siden.dk/underside/side2.php".

Det er et relativt enkelt eksempel, det bliver ret kompliceret, når der står ../ foran eller /.

Findes der en class eller en funktion der kan hjælpe her ? Eller er der en smart måde at gøre det på i PHP ?

På forhånd tak.

- Zach
Avatar billede skumpaq Nybegynder
28. september 2002 - 14:12 #1
Jeg kan ikke lige se hvad du vil bruge det til godt nok....
Hvad skal det bruges til??
Avatar billede zach Nybegynder
28. september 2002 - 22:13 #2
Hej

Det skal bruges til at lave en lille robot der henter alle links fra en side. Først henter den alle links og herefter skal man kunne linke til alle sider direkte udefra. Også relative links.

Skriv endelig igen hvis du stadig er i tvivl.

-Zach
Avatar billede skumpaq Nybegynder
28. september 2002 - 23:19 #3
Hmmmm....Jeg tror faktisk ikke at der findes en funktion der kan det.
Så skal du selv lave den.
Men, for at være sikker....

Du vil have en funktion, der søger links, og skriver dem op den kan finde eller hva?
Det er meget uklart synes jeg
Avatar billede zach Nybegynder
29. september 2002 - 00:42 #4
Hej

Lad os antage at jeg ønsker at linke til alle sider på dit website. Så vil jeg sætte robotten til at scanne dit website og finde alle links. Problemet er bare at mange af de links der findes her er relative/lokale links. Det nytter eksempelvis ikke at linke til side1.php fra min side, så vil den intet finde. Her skal der linkes til http://www.dinside.dk/side1.php
Det er disse absolutte links funktionen skal lave.

- Zach
Avatar billede skumpaq Nybegynder
29. september 2002 - 00:44 #5
Hmmmm.....
Så sætter du jo bare adressen foran..?
Hvis du kan få den relative adresse, så sætter du jo bare domænet foran.
Ik?