Avatar billede heos Nybegynder
27. september 2002 - 13:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Scenen

Hvis man i en flashfilm har en scene der feks. er 450x240 og man har nogle elementer der skal zoomes ud så de bliver store...hvordan undgår man så at elementet går ud over scenen så brugeren kan se hele elementet og ikke kun den del der skulle blive inden for de 450x240??
Avatar billede alexander_j Nybegynder
27. september 2002 - 13:39 #1
Man sørger for at elementet størrelse ikke overstiger fx 450x240 og at elementet er placeret midt i filmen (225x120)!
Avatar billede heos Nybegynder
27. september 2002 - 13:48 #2
Hmm, ja det kan man jo sige sig selv, men hvis man nu gerne vil have elementet så stort at det GÅR ud over scenen, men man skal ikke kunne se det der går ud over, kun det ine i scenen...ved ikke om jeg helt kan forklare mig selv.
Avatar billede alexander_j Nybegynder
27. september 2002 - 14:38 #3
Så ville jeg lave en mask på hele scenen - så er det kun det inde i der ses!
Avatar billede heos Nybegynder
27. september 2002 - 14:52 #4
okey det er værd at prøve...
Avatar billede alexander_j Nybegynder
27. september 2002 - 15:19 #5
Skriv hvis du ikke kan få det til at fungere, så laver jeg gerne en .fla !
Avatar billede heos Nybegynder
30. september 2002 - 13:05 #6
Det virker ikke, men jeg gør det sikkert forkert. Er ikke helt stærk i masking. Men jeg er heller ikke sikker på at jeg gør mig forståelig i forhold til hvad jeg vil?
Avatar billede alexander_j Nybegynder
30. september 2002 - 16:22 #7
http://home19.inet.tele.dk/sirvival/smiley.html

Har lavet et lille eksempel(det tog 2 minutter) med 'mask' på ovenstående adresse :-) Tror det er sådan noget du mener - har jeg forstået dig ret?

Hvis du smider en email, så kan jeg sende .fla'en til til :-)

/Alexander
Avatar billede heos Nybegynder
01. oktober 2002 - 09:33 #8
Tak skal du have, det er lige nøjagtig det jeg mener! Min email er vizit@vizit.dk

Hvis du svarer kan du jo få point, altså herinde....

Tak for hjælpen...
Avatar billede alexander_j Nybegynder
01. oktober 2002 - 17:58 #9
Jamen her er da et svar :-)