Avatar billede shifter Nybegynder
21. september 2000 - 12:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Word 2000 og tables problemer

I Word 2000 har jeg lavet en tabel. Problemet er, at når jeg skriver ud over den første sides og dermed tabellens maximale længde, \"forsvinder\" tegnene nedenud - men ikke på næste side, som de jo burde.

Eks. Tabellen fylder hele siden og kan rumme 56 linier. Når jeg skriver linie nummer 57 forsvinder den. Den kommer ikke som linie 1 på side 2.

Jeg har valgt \"Heading Rows Repeat\" for at få den til at lave en tilsvarende tabel på næste side, som den så kan forsætte med - uden held.

Hvordan f..... får jeg den til at gøre som jeg vil?
Avatar billede schrodinger Nybegynder
21. september 2000 - 15:45 #1
Hvis din række er sat til præcis højde, kan du skrive mere tekst ind i cellen uden med at den udvider sig når du tilføjer mere tekst. Den skal stå til Automatisk rækkehøjde, for at rækken udvider sig til næste side. Du skal også tillade at rækken kan dele sig over flere sider ellers smutter hele rækken om på næste side og det se dumt ud fordi det giver nogle store huller i teksten
Avatar billede shifter Nybegynder
21. september 2000 - 16:37 #2
Hmmm... det løste desværre ikke mit problem. Jeg har lagt en template-word-fil op på følgende adresse:

http://www.movieboxen.dk/word.doc

Måske, når du ser filen, at det giver mere logik?
Avatar billede shifter Nybegynder
21. september 2000 - 17:05 #3
Og jeg ændrer lige pointantallet, så hjernecellerne kan motiveres...! :)
Avatar billede steffen Nybegynder
21. september 2000 - 18:13 #4
Jeg ved ikke hvordan det er lykkedes dig at lave tabellen du viser - men her har du en nem opskrift.

Lav en ny tabel - 2 rækker, 2 kolonner.

I den øverste række skriver du Venstre Top, Højre Top, og fylder de mange linier i tabellen nederst til højre.

Nu overstreger du den øverste række (de to felter), og vælger \"Gentag kolonneoverskrifter\" i menuen Tabel.

Så virker det simpelthen - men du bliver nok nødt til at lave tabellen forfra :-)
Avatar billede shifter Nybegynder
21. september 2000 - 18:24 #5
Det var bare super! Nu virker det.

Maaden jeg lavede den anden tabel på, var ved at tegne de enkelte felter i stedet for at vælge en alm 2*2 felts tabel. Det var nok dér, det gik galt.

Tusind tak for hjælpen! :)