Avatar billede t0pd0g Nybegynder
26. september 2002 - 18:35 Der er 12 kommentarer og
6 løsninger

En ærlig mening søges

Hejsa

Jeg kunne godt tænke mig at høre en ærlig mening omkring: http://www.mmusic.dk/latin/

Jeg er klar over at det er meget simpelt. Dette er med vilje da det bl.a. ikke er mig som skal stå for vedligeholdelse af det færtige.

Mvh Olav
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2002 - 18:39 #1
Umiddelbart kan jeg godt lide den... Enkel og der er tænkt lidt over valg af farverne.
Måske skulle du vælge en lidt mere fed skrift til små overskrifter i de nedenstående hold du har skrevet.

Og så virker menuen ikke, men det har du vel næsten regnet ud =)

En sidste ting.. Du har skrevet at siden er optimeret til 600*800... Det hedder altså 800*600 når ret skal være ret.
Avatar billede t0pd0g Nybegynder
26. september 2002 - 18:43 #2
Tak for din kommentar.

Indholdet af "selve" siden kommer jeg sådan set ikke til at have noget at gøre med. Andet end jeg selvfølgelig kan vejlede dem. Så jeg vil påpege at en bold overskrift vil være en god ide. Men hensyn til 600*800: Ok.. .en smutter :D

Mvh Olav
Avatar billede Jman Praktikant
26. september 2002 - 18:43 #3
meget pæn design - stilrent og klassisk på samme tid.
Prøv evt. at lave den største overskrift i samme farve som baggrund i top og bund,
Ligeledes under-overskrifterne for hvert fag, kunne jeg godt tænke mig var i fed, da det ville være nemmere at "surfe" ned over siden, rent optisk
Avatar billede t0pd0g Nybegynder
26. september 2002 - 18:45 #4
Rød altså?
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2002 - 18:47 #5
Giver Superior ret...

har du brugt en True Type Font som overskrift? For på min maskine her er den lidt kantet... Er den også det hos jer? I så fald ville jeg vælge en True Type...
Avatar billede hono Nybegynder
26. september 2002 - 18:47 #6
Ganske pæn og særdeles overskuelig! Ikke særligt meget spræld i den, men så afspejler den vel også indeholdet ret godt :P

Hono
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2002 - 18:47 #7
lacops> Mon ikke det er fordi det er et billede?
Avatar billede Jman Praktikant
26. september 2002 - 18:48 #8
yep - den mørke røde farve
Avatar billede t0pd0g Nybegynder
26. september 2002 - 18:49 #9
lacops > hvilken overskrift? "Elementarkursus i græsk og latin" er verdana, antialiased og "undervisningsplan" er "normal" html-tekst, verdana, da denne skal kunne skiftes ud dynamisk.

hono > :P
Avatar billede Jman Praktikant
26. september 2002 - 18:51 #10
det er nok p.g.a. det er screendump!
Avatar billede t0pd0g Nybegynder
26. september 2002 - 18:56 #11
mm. ..det er fra photoshop.. ..den laver ikke "ikke antialiseret" tekst særligt pænt.. ..i forhold til IE
Avatar billede neteffect Nybegynder
26. september 2002 - 19:04 #12
Det er pænt.
Siden er IKKE optimeret til 800*600, for begge scrollbars kommer frem i sådan et vindue. Den vandrette scrollbar er endda overflødig.

Når ellers linksene ude til venstre bliver aktive, vil det være godt, hvis der kommer bare en smule mouseover-effekt på.
Linket med det delte ord Eksamens-bestemmelser har samme linieafstand som afstanden mellem de øvrige links. Det gør det vanskeligt at opfatte umiddelbart, at det er ét link.

Det generer mit øje, at det vandrette grå område foroven rører vindueskanten, når der er hvid kant alle andre steder.

Der mangler angivelse af både doctype og character encoding, så W3C-validatoren vil ikke validere siden.
Avatar billede excession Nybegynder
27. september 2002 - 05:02 #13
jeg synes det er helt perfekt til formålet og min forventning til mågruppen...

en anelse kedelig.  efter min mening er fagene ikke de mest spændende, men derfor behøver designet ikke være kedelig.  der mangler bare lige én lys farve et eller andet sted

jeg synes ikke at det er nødvendigt at skrive hvad siden er optimeret til.

hvordan tilmelder man sig? ;) seriously.. hvis jeg skulle tilmelde mig, ville jeg grne kunne finde et menupunkt der hed tilmelding..

-- xs, lidt træt her kl 5...
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
28. september 2002 - 12:23 #14
Tja der er jo ikke så meget spræl på siden, men designet er enkelt og pænt, og de farver du har valgt passer fint sammen..

Fjern den grå bjælke for oven og forneden det passer ikke helt ind i helheden.

Hvis du gerne vil have din "bundbemærkning" (800x600 osv) med kan du jo sætte teksten ind i din nederste brune ramme.

Sæt pkt størrelsen i dit banner op.

Det er en seriøst stor pkt størrelse du har valgt til din overskrift "undervisningsplan" - og går ud fra at størrelsen kommer til at være den samme på de underliggende sider :). Det ser underligt ud, at den er så meget større end den øvrige tekst. Det er fint med overskrifter på de enkelte sider, da det skaber overblik (hvis man da ellers kan finde en sigende oveskrift ;o))

Det ville give et bedre overblik hvis du lavede skriften på de enkelte hold til fed - ex Hold G10 osv. så kan de enkelte elever hurtigt finde deres egen klasse.

Ved jo af gode grunde ikke om du har en eller anden mouseover på dine links :) hvis ikke, så læg en på, da det vil give siden mere liv
Avatar billede bl00d Nybegynder
01. oktober 2002 - 19:03 #15
Den er ret kedelig at se på umidlbart
Avatar billede t0pd0g Nybegynder
04. oktober 2002 - 18:13 #16
tak tak.. .."den er ikke optimeret til 800*600 og den blir heller ikke validated".. ..det er jo bare en gif mand.. ..mouseover kommer selvføli oxo når den blir cutted op i html. Overskriften på holdene har jeg kommenteret. Og hvor vidt der skal være "tilmelding" er ikke op til mig.. ..de menupunkter der er nu er ikke fastlagte.

Mvh t0p
Avatar billede hamsterdance Nybegynder
07. oktober 2002 - 17:54 #17
Har du ikke mulighed for at linke til noget der ikke bare er et billede. Det ville være lidt nemmere at forholde sig til det hvis det var den "ægte" vare.
Avatar billede t0pd0g Nybegynder
07. oktober 2002 - 19:26 #18
nææ.. ..jeg vil gerne have kommentarene før jeg begynder på htmlen