Avatar billede walker Nybegynder
26. september 2002 - 17:03 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Image eller lignende...

Hej
Jeg vil lige høre om nogen kan fortælle mig en måde at lave et backup af sin linux, redhat system? Altså lignende en norton ghost på windows...

MVH
Walker
Avatar billede milpoer Nybegynder
26. september 2002 - 18:04 #1
du kan pakke det hele i en tar fil.

tar -cxf myserver.tar.gz /
Avatar billede walker Nybegynder
26. september 2002 - 18:54 #2
Hvordan installerer jeg den så på en helt ny ren maskine? kan jeg lave en boot disk til det?
Avatar billede frobs Nybegynder
26. september 2002 - 20:46 #3
Hvorfor bruger du ikke bare Norton Ghost til Linux også, det burde ikke være et problem
Avatar billede walker Nybegynder
28. september 2002 - 18:44 #4
Ok... Jeg har nu prøvet at lave en Ghost Bootdisk. Booter compen, men jeg kan ikke gemme images på andet end FAT/NTFS disks...
Jeg prøvede så at lave 2 netværks bootdisks, og bootede 2 maskiner. Den ene skal køre som slave, og master connecter til den, men det virker ikke? Slave søger, og master kan ikke finde...? Har enda prøvet at taste alt netværket ind, ip, sub & gateway....

Hvad gør jeg så?
Avatar billede frobs Nybegynder
29. september 2002 - 00:07 #5
En mulighed er at sætte en ekstra disk i systemet som er formateret i FAT32 således du kan ligge imaget der på
Avatar billede walker Nybegynder
03. november 2002 - 09:26 #6
.