Avatar billede izeqb Nybegynder
21. september 2000 - 10:16 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

v3400 vs. voodoo3

Hejsa...
Jeg står med valget, at udskifte mit voodoo3 2000 AGp kort med et Asus v3400 tv in/out TNT1 AGP.

Hvad kører bedst?
Er v3400 kortet ligeså godt til grafik som V3 kortet?
Avatar billede yeptoday Nybegynder
21. september 2000 - 11:50 #1
Jge har selv et Voodoo 3 3000 AGP og det kører helt fint, men jeg skal ikke kunne tale for Voodoo 3 2000.
Hvis du ikke har nogle problemer med Voodoo\'et syn\'s jeg ikke du skal skifte det ud.

Voodoo er jo også kendt for at have de bedste drivere til alle spil, hvis man bare holder sig opdateret.

Jeg siger: Behold Voodoo\'et
Avatar billede izeqb Nybegynder
21. september 2000 - 12:11 #2
Det var nu mest pga. TV funktionen, jeg ville skifte!

Kan man bruge Voodoo kortet som add-on kort?
Ligesom man kunne med 2\'eren?
Avatar billede gnarf Nybegynder
21. september 2000 - 12:37 #3
Nej, og da slet ikke nu hvor dit voodoo kort er et AGP kort. Havde det været pci, kunne du have tilsluttet 2 monitorer, eller begge kort til en monitor med 2 indgange.

Med hensyn til spil mener jeg at voodoo3 kort er TNT1 kort overlegne, men TNT2 en smule underlegne. Så jeg ville  beholde voodoo3 kortet, hvis du spiller en del. Ellers kan du fint skifte til TNT1
Avatar billede izeqb Nybegynder
21. september 2000 - 13:01 #4
Hvad ville du anbefale mig, at gøre så jeg kan se tv på pc\'en og pc på tv\'et?
Avatar billede danneck Nybegynder
21. september 2000 - 13:55 #5
Du kan købe et TV-kort. De bruger PCI sockets og kan købes til en billig penge.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
21. september 2000 - 14:01 #6
Avermedia laver gode TV-kort! Jeg gav 600 kr for mit i Fona og det var med stereodekoder, lineout og mulighed for at lave videocapture! Virker til win9x, win me og win2k
Avatar billede izeqb Nybegynder
21. september 2000 - 14:05 #7
kimrosgaard>>
Var det kort du købte både med ind og udgang?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
21. september 2000 - 14:20 #8
ja, indgange til alm. antennekabel og composite video, udgang til s-vhs....jeg kan give flere detaljer når jeg kommer hjem fra arbejde! Så kan jeg lige liste specifikationerne!
Avatar billede izeqb Nybegynder
21. september 2000 - 14:31 #9
Det ville være kanont :-)
Avatar billede denboj Nybegynder
21. september 2000 - 16:06 #10
kimsrogaard - har du prøvet tv-out funktionen på koret og kører det fedt ? ? ? - mit tv-out på et geforce grafikkort er nemlig rigtigt skod
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
21. september 2000 - 18:52 #11
Jeg har vist været en anelse for hurtig til at udtale mig om mit tv-kort :-/ Jeg har nemlig aldrig brugt andet end antenne indgangen og ved at nærlæse manualen, fandt jeg ud af at både video og s-video begger er indgange! Kortet hedder AverMedia TVCapture98 w/VCR og er primært til at glo tv på, på monitoren (i et vindue eller full screen) og til video-capture!
Jeg har lagt et et par billeder ud på nedenstående adresse:
http://hjem.get2net.dk/rosgaard/tvkort.htm
Avatar billede izeqb Nybegynder
21. september 2000 - 21:17 #12
kimrosgaard>>

Helt ok, :-)
Avatar billede izeqb Nybegynder
25. september 2000 - 08:29 #13
Tak for hjælpen...jeg holder mig foreløbig til 3Dfx\'s voodoo 3 :-)
Avatar billede yeptoday Nybegynder
27. september 2000 - 10:30 #14
Jeps det er bare iorden Voodoo er nu også det bedste og mest pålidelige  ;-)  Det er bare min mening....

Yeptoday

Keeper and defiler of øhhh..... OST... he he ja
Avatar billede lowrider Nybegynder
05. oktober 2000 - 22:52 #15
Voodoo 3 er klart det hurtigste, men Asus v3400 styrer nu for vildt med tv-in og tv-out.

Jeg har lige skiftet mit ud med et Asus v7100 (GeForce 2 MX), det kan godt anbefaldes.
Avatar billede denboj Nybegynder
05. oktober 2000 - 23:22 #16
du kan aldrig regne med at den tv-out kvalitet der kommer fra et grafikkort vil være særlig god - Faktisk er der størst sandsynlighed for at den stinker af pis - vælg i stedet et hollywood+ kort til formålet - Hvad angår voodoo2 2000 overfor tnt - så vælg dog et TNT2 istedet - det koster kun 6-700 i øjeblikket - (fornylig var den vist helt nede i 500 i Bilka)