Avatar billede allan_engell Nybegynder
26. september 2002 - 14:57 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mail fra Word og andre officeprogrammer

Når man har et dokument i Microsoft Word og vil anvende mailknappen på værktøjslinien så dokumentet fremsendes direkte, fremkommer det forkerte adressekartotek ved tryk på TIL-knappen. Det er adressekatoteket fra Outlook Express der dukker frem, men jeg skal bruge mit adressekartotek fra Microsoft Outlook. Er der nogen der ved hvordan man ændrer denne indstilling?

Jeg benyttet Microsoft Office 2000

/Allan
Avatar billede daki Juniormester
26. september 2002 - 15:16 #1
Åben dit adressekartotel fra Outlook express, vælg funktioner/indstillinger i menuen. Vælg 'Del oplysninger ......'

Det gjorde jeg, og det virkede. :-))
Avatar billede tumben Novice
27. september 2002 - 00:08 #2
h>daki..hmm jeg har lige prøvet det du har beskrevet..for det irretere mig..ligesom allan..men jeg kan stadig ikke få det til at virke..den bruger stadig Express adressbook..og det er mildt sagt..noget snot....jeg vil også gerne sætte nogle points af..for en løsning....bruger også office 2000..på en 2000
Avatar billede daki Juniormester
27. september 2002 - 07:55 #3
Har du lukket adressekartotek og MS Outlook inden du prøver ?

Hvordan ser adressekartoteket ud - Står der Kontaktpersoner over til venstre ?
Hvad sker der når, du åbner adressekartoteket i MS Outlook ?

Jeg kan kun sige, at det var det jeg gjorde og fik det til at virke.
Avatar billede tumben Novice
27. september 2002 - 09:43 #4
Om jeg åbner adressekartoteket i EXPRESS eller i OUTLOOK...er lige fedt de er ens..der ligger 2 kontaktpersoner.
Hvis jeg åbner CONTACTS..i Outlook..ligger der hundredevis.
jo jeg lukkede begge postprogrammer og adressebøger...hhmmm ..jeg vil også meget gerne finde ud af det.
Avatar billede mile Juniormester
27. september 2002 - 09:56 #5
Prøv at åbne din browser - Funktioner - Internetindstillinger - fanen Programmer - Sæt Outlook til at være dit postprogram.
Avatar billede tumben Novice
27. september 2002 - 10:01 #6
står den til allerede !!!
Avatar billede mile Juniormester
27. september 2002 - 10:06 #7
Hmm - Så ville jeg sgu nok prøve at køre en "Reparer Office"...
Avatar billede tumben Novice
27. september 2002 - 11:10 #8
..tror du ikke det kan have noget at gøre med hvilken mailløsning man har valgt...altså om det er ..internet mail...eller hvad der ellers er...for det er ren helt nyinstallation..så der skulle ikke være noget galt...men jeg må nok prøve...
Avatar billede daki Juniormester
27. september 2002 - 11:34 #9
Min indstillinger er 'Kun Internet' og ikke 'Firmaer og arbejdsgrupper', i MS Outlook.
Jeg ved ikke om det har noget at sige.
Avatar billede allan_engell Nybegynder
09. oktober 2002 - 15:47 #10
Jeg kører MS Outlook som "Firmaer og arbejdsgrupper". Jeg har heller ikke fået det til at virke endnu.
Avatar billede allan_engell Nybegynder
09. oktober 2002 - 16:05 #11
Jeg tror jeg selv har fundet løsningen. I hvert fald løste det problemet på min egen Pc. Prøv følgende:

Åbn Internet Explorer
- Gå i Funktioner
- Gå i Internetindstillinger
- Vælg fanebladet Programmet
- Under E-mail program vælg da "Microsoft Outlook"
Avatar billede daki Juniormester
10. oktober 2002 - 09:01 #12
Det er da god, at du har fundedt en løsning på dit problem. :-)