Avatar billede Slettet bruger
16. juli 1999 - 08:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

JPEG - for hulen

Når jeg skal bruge et pænt lille
jpeg billede på mine hjemmesider (WEB)
så ser det rigtig godt ud i photoshop
men når jeg henter det ind i Dreamweaver
så kommer der en mørkere hvid farve i
billedets omfang. Hvad gør jeg galt???
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
20. juli 1999 - 15:49 #1
jean> kunne ikke bruge svaret...eller er du bare for sløv til at reagere????
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
16. juli 1999 - 09:08 #2
...jeg går ud fra, at det du mener er at der er forskel på farvenuancerne i den hvide farve.

Du skal bare sikre dig, at den vide farve, der ligger i billedet er 100% hvid.

D.v.s

CMYK: 0,0,0,0
RGB: 255,255,255

(det er bedst at bruge RGB....det er vist også det eneste Dreamwaver forstår)
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
16. juli 1999 - 09:12 #3
...du kan teste ved t tage "eye-dropper" værktøjet, og bevæge det hen over billedet. I samme kassse som "Navigator" og "Options" er der et faneblad, der hedder "Info"......der kan du se præcis hvilken farvedefinition, du holder "eye-dropperen" over
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
16. juli 1999 - 09:35 #4
...grunden til at der kommer en anden nuance kan også være, at du komprimerer billedet for meget. Større komprimering -> færre farver -> mindre fil.

Det er bare noget lort hvis du skal bruge de farver den smider væk. hvis du har brug for at lille billede, men vil beholde farverne vil jeg råde dig til at bruge ImageReady. Der kan du rservere en farve, så den slet ikke ændrer sig.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
16. juli 1999 - 09:48 #5
ellers brug gif til din grafik. det bliver meget pænere
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
16. juli 1999 - 09:53 #6
...selv om du bruger GIF skal du sikre dig at det du gerne vil bevare som hvidt, er helt hvidt i PhotoShop. Begge formater
"går på kompromis" med de oprindelige farver. GIF 256-farver, JPEG 16 mio farver.

Store firkantede fotografier er klart bedst i JPG, mens simpel grafik med et begrænset antal farver, som cyberesben også siger, er meget pænere i GIF
Avatar billede jacobmk Nybegynder
27. juli 1999 - 11:32 #7
Når du bruger jpeg, er det ikke usandsynligt at farverne bliver "fucket" op. Men enten skal du bruge GIF eller også må du helgardere dig, og klippe et lille stykke af det ikke-hvide ud af jpeg'en og bruge det som baggrung på siden bag billedet.