Avatar billede oppes Seniormester
26. september 2002 - 13:37 Der er 25 kommentarer og
2 løsninger

Harddisk

har problemerer med min hd; jeg har upgraderet win98 til 2000 men detsku jeg aldrig gjort så en af mine venner har slettet 2000 , og nu har win98 igen men min hd er på 20GB, men nu har kun 2GB til rådighed hvar er resten af HD'en??????
jeg spørger bare. Er der en der kan hjælpe? Så blir jeg glad. Tak på forhånd. oppes
Avatar billede ladyhawke Novice
26. september 2002 - 13:39 #1
Få lige admin/coadmin til at flytte dit spørgsmål til en bedre kategori (Design ???) :o)
Avatar billede oppes Seniormester
26. september 2002 - 13:54 #2
sågerne vilken kategori?
oppes
Avatar billede oppes Seniormester
26. september 2002 - 13:56 #3
Hvad skal jeg gøre
Avatar billede dmdisco Nybegynder
26. september 2002 - 13:58 #4
du andmelder bare spørgsmålet selv og skriver om der ikke er en der gider flytte det
Avatar billede double-g Juniormester
26. september 2002 - 19:09 #5
Din harddisk er formodentligt formateret i FAT, som kun understøtter harddisk partitioner op til 2 GB.
Formater den i FAT32, så dukker resten sikkert op
Avatar billede oppes Seniormester
26. september 2002 - 23:00 #6
jeg har ændret HD'n til fat 32, men stadigvæk er der kun 2GB på Cdrev
Avatar billede double-g Juniormester
26. september 2002 - 23:13 #7
har du formateret harddisken til FAt32 eller bare converteret FAT til FAT32 mens Windows og programmer stadigvæk lå der ??
Avatar billede halifax Nybegynder
26. september 2002 - 23:59 #8
Du er formodentlig nødt til at gå den "hårde" vej: dvs. bruge fdisk og dernæst Format fra en Win98 boot diskette.
Det betyder tab af alle programmer og data.  :>(    Surt!!! Men du kan jo ikke leve med tab af 18GB disk.

Du må prøve at redde, hvad reddes kan af Dokumenter, musikfiler, email, adressekartotek og hvad du ellers har af vigtige brugerdata.

Nok bedst (nemmest) hvis du har en brænder og kan lægge data over på en cd-r. Efter fdisk og formatering skal Win98 og alt andet software geninstalleres og dine data lægges tilbage.
Jeg tror (kender) ikke nogen anden nem måde at få full disk space tilbage.
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
27. september 2002 - 14:09 #9
Prøv lige at smutte forbi denne side http://www.runtime.org/ og hent Captain nemo (demo) hvis din HD er e NTFS format, det der var din Win2k kan Captain nemo se dine data hvis de stadig er der i NTFS. Prgrammet kan når det er købt & reg. og se kopiere dine data, selv fra en Linux hvis du f.eks. havde en dualboot med en Linux, Win2K i NTFS, eller XP, Novel.
Avatar billede annievii Nybegynder
01. oktober 2002 - 23:00 #10
Nej min computer erikke NTFS format
jeg er fuldstændig ligeglad hvis jeg mister noget fordi jeg har det vigtige på cd'en altså jeg brænd det hele på cd'en
men nu har jeg win 98 på den lille hd 3,1 gb som jeg har gjort til master men til gengæld kan jeg ikke finde den store hd mere.
Er der nogen der kan følge med? måske udtrykker jeg mig forkert.
Avatar billede halifax Nybegynder
01. oktober 2002 - 23:23 #11
Ved ikke om du udtrykker dig forkert. Tilgæld ser det ud til, at du (måske?) optræder forkert!
Hvordan kan spm. være oprettet af oppes og nu kommer et indlæg fra annivii med et indhold så man skulle tro, det var fra oppes.

Kom med en GOD forklaring. I kodsat fald er det brud på Ekspertens regler (een persom - to brugere)
Avatar billede annievii Nybegynder
01. oktober 2002 - 23:37 #12
nu skal jeg forklare , jeg kan ikke logge på med mit brugernavn og så var nødt til at lave en ny bruger for at komme på eksperten det gjporde jeg så en ny bruger og nu kan jeg følge med i spørgelsmålet.
det vil sige at jeg har glemt mit brugernavn og adgangskode og så er jeg i tvilv om jeg har en anden e-mail adresse eftersom jeg ikke kan få mit adgangskode gennem mail. jeg har nemligt ikke brugt mit e-mail adresse til worldonline fordi jeg ikke kan få det at virke. men jeg er stadigvæk oppes
Avatar billede annievii Nybegynder
04. oktober 2002 - 19:41 #13
hvad syns om min forklaring???
Avatar billede annievii Nybegynder
04. oktober 2002 - 19:43 #14
og hvis du kunne hjælpe mig at finde brugenavn og adgangskode så var jeg glad
oppes
Avatar billede halifax Nybegynder
04. oktober 2002 - 19:57 #15
Har du prøvet at kontakte Eksperten (CoAdmin) om problemet. Evt. med henvisning til dette spm.
Kategorier -> Eksperten -> CoAdmin. Prøv at poste et indlæg her om de kan hjælpe dig med bruger oppers, password og e-mail adresse.

Din forkalring kan jeg ikke kommentere. Har jo ingen mulighed for at efterprøve den.
Avatar billede annievii Nybegynder
04. oktober 2002 - 20:15 #16
seppo@mail.dk er min email adresse Men mit computer har varet nede og det er nok fordi jeg har varet logget in med den gamle e-mail adresse som er seppo@worldonline.dk
Avatar billede halifax Nybegynder
05. oktober 2002 - 18:06 #17
Nå, men skal vi ikke tilbage til dit problem, så du kan få din 20GB harddisk tilbage.
Forstår at du har sat en 3.1GB disk i som master men ikke kan finde den store disk? Er det korrekt?
Kan du se de 20GB i BIOS under boot?
Sad 20GB disken tidligere som master og var jumpet som sådan?
Hvordan sidder den nu (master/slave på IDE1 elle 2) og hvordan er den jumpet?
Avatar billede annievii Nybegynder
06. oktober 2002 - 09:47 #18
store hd var tidligere master og den lille var slave og så skulle jeg prøve 2000 på den storwe hd'n men ville snart formatere  den store hd og køre win 98 der igen .
så til sidst lykkedes det at få win  98 på den "STORE" hd men der var kun 2,0 gb. og så ælavede jeg den lille 3,1 gb til master og den store til slave. men nu kan jeg ikke finde dren store mere??
Avatar billede double-g Juniormester
06. oktober 2002 - 10:07 #19
Og du er 100% sikker på at du har flyttet jumperne på den store harddisk til slave (som halifax spørger om) og stillet BIOS til at autodetect'e primary slave ???
Avatar billede annievii Nybegynder
06. oktober 2002 - 10:16 #20
jeg må vel pille hd'n ud igen og tjekke at det er rigtigt med jumperne men der er osse det at der er flere muligheder at sætte jumpers til master feks. single og så kan jeg ikke huske de andre to muligheder fore jeg har pillet hd , ud igen
men når jeg trykker del og autodetect kommwer der osse tre muligheder normal og så videre men så kommer primary slave og der står kun 000000 og samme med secundare slave
Avatar billede oppes Seniormester
07. oktober 2002 - 12:33 #21
har nu fundet ud af mit e-mail adresse så jeg kan igen bruge brugernavn oppes
Avatar billede oppes Seniormester
07. oktober 2002 - 12:38 #22
tak for hjælpen jeg arbejder videre med dette
Avatar billede double-g Juniormester
07. oktober 2002 - 12:41 #23
Det vil nok være en god ide, hvis du så skynder dig at deaktivere annie kontoen, før nogen melder dig for at have 2 brugernavne.
Avatar billede oppes Seniormester
07. oktober 2002 - 12:46 #24
det prøver jeg at gøre hele tiden
Avatar billede oppes Seniormester
07. oktober 2002 - 14:05 #25
hvad skall jeg gøre for at deaktivere annie kontoen
Avatar billede halifax Nybegynder
07. oktober 2002 - 15:34 #26
oppes - Tillykke med at du igen kan bruge det nick. Og tak for point.

Log på med annievii, klik på dit brugernavn øverst til venstre og vælg punktet "Luk konto."
Avatar billede oppes Seniormester
07. oktober 2002 - 18:27 #27
tak for tipset
seppo