Avatar billede km-software Nybegynder
26. september 2002 - 13:08 Der er 16 kommentarer og
5 løsninger

hvad skal vægle xp eller 2000

Hej alle sammen

jeg står og skal vægle et nyt windows
det skal xp eller 2000

min computer er en 800 mhz
256 mb ram sd
10 gb
cd-rom
brænder osv

den skal bruges til og lave hjemmesider og til mailserver, ftp server

hvad vil i anbefalde mig

Fra michael
Avatar billede initializing Nybegynder
26. september 2002 - 13:09 #1
2000 Pro...
XP er noget skidt efter min mening...

-Martin
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
26. september 2002 - 13:09 #2
Den kan sagtens køre XP, dog er harddisken lige i underkanten, hvis du forventer at køre en del programmer.
Avatar billede km-software Nybegynder
26. september 2002 - 13:10 #3
den skal kan klare og køre i flere dag uden nogen problemer
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
26. september 2002 - 13:12 #4
Jeg ville også anbefale Windows 2000, når du vil køre både mail, ftp og http på en gang
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
26. september 2002 - 13:12 #5
så vil jeg anbefale win2000
Avatar billede km-software Nybegynder
26. september 2002 - 13:12 #6
okay men kan min computer klare det på en gang
Avatar billede moroax Nybegynder
26. september 2002 - 13:13 #7
initializing > "XP er noget skidt efter min mening..."
Set fra hvilket udgangs punkt ??..
Det er sq det mest brugervenlige styresystem MSN nogen sinde har sendt ud !!..

og du kan GODT køre XP på din 800 mhz, JEG kører det UDEN problemer på min bærbare 300 mhz celeron Sååå...

Bare vær klar over der ER forskæl på home og pro udgaven

// MoRoax.dk
Avatar billede resten Nybegynder
26. september 2002 - 13:13 #8
Windows xp helt klart efter min mening :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
26. september 2002 - 13:13 #9
Windows 2000 Pro

jeg har selv en windows 2000 Pro PC kørenede 24*7 med IIS.. den køre uden probz.. plus at jeg arbejder på den når jeg kommer hjem fra "arbejde"..

den køre bare perfekt :)
Avatar billede m-alo Nybegynder
26. september 2002 - 13:15 #10
Er du begynder, så: XP Home
Er du mere Pro, så: 2000 Pro

Begge systemer er rimeligt stabile...
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
26. september 2002 - 13:16 #11
km-software, der er det ved det som med andre "opgraderinger": den nye model tilbyder lidt mere end den foregående, men vil samtidig kræve flere ressourcer................XP er flot rent grafisk, mens 2000 er mere "clean-cut" til din brug.......(og endnu bedre hvis du vil investere i Server udgaven!) ;)
Avatar billede simonj Nybegynder
26. september 2002 - 13:17 #12
prøv dig frem.

(2000 er bedst :D)
Avatar billede km-software Nybegynder
26. september 2002 - 13:17 #13
jeg har haft computer i snart 5 år og har prøvet begge to xp pro, 2000 pro kan bare ikke finde ud af hvad det skal være for  en af dem
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
26. september 2002 - 13:18 #14
Så vidt jeg erindrer var der vist en artikel om Windows 2000 Professional og Server, hvor der stod noget om at den eneste beviselige forskel på de 2 var et registreringsdatabase nøgler!
Avatar billede initializing Nybegynder
26. september 2002 - 13:18 #15
Det kan godt være at det er det emst brugervenlige system og det mest visuelle somd e siger. Men det e rikke det jeg går efter.

km-software: Du kunne også overveje Linux da det ville være perfekt til mail, ftp, http server osv.
Avatar billede km-software Nybegynder
26. september 2002 - 13:19 #16
jeg har tænkt på linux men ved bare ikke er ikke så glad for og prøve nået helt nyt jeg ikke kender
Avatar billede sukos Juniormester
26. september 2002 - 13:21 #17
Bare spring ud i det, du!
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
26. september 2002 - 13:22 #18
km-software, efterhånden er der lavet en del grafiske brugerflader til Linux, som i mere eller mindre grad efterligner Windows 95/98/me/nt/2000/xp
Og der er vist også lavet en "maskine" som kan smækkes ovenpå Linux så man kan køre Windows programmmer på den........dog med tab af hastighed tilfølge
Avatar billede km-software Nybegynder
26. september 2002 - 13:23 #19
Jeg vil prøve 2000 pro da jeg har en dansk til og  ligge så må vi se om jeg skifter en gang de skal havde tak alle sammen for den hjælp i har givet mig

alle der laver et svare for point
Avatar billede km-software Nybegynder
26. september 2002 - 13:29 #20
jo jeg skal have nået til sikkerhed til mit mail osv hvad vi i anbefal det skal være gratis
Avatar billede moroax Nybegynder
26. september 2002 - 14:20 #21
Thankz 4 point :)