Avatar billede ny_viden Nybegynder
26. september 2002 - 11:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Linux Boot disk i win XP

Har tidligere haft Win 2000 og Red hat på min disk, med LILO der styrede det, men har nu opdateret til Win XP, hvilket selvfølgelig har bevirket at min mbr er blevet overskrevt af win xp.

Hvordan får jeg kontakt til LILO igen, kan jeg evt. lave boot disk til Linux i win xp....?

Der må være en nemmere måde end at skulle indstallere forfra.
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2002 - 11:10 #1
Du kan starte RH fra XP se vejledning på www.helgec.goggle.dk
Avatar billede basic.smurf Nybegynder
27. september 2002 - 15:04 #2
404 siden virker ikke
B.S
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2002 - 20:04 #3
det gør den
Avatar billede hyttemeier Nybegynder
29. september 2002 - 20:00 #4
helgec--> Jeg kan heller ikke se siden...
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2002 - 13:52 #5
rent sludder selfølgelig virker siden
Avatar billede montimer Nybegynder
10. oktober 2002 - 18:35 #6
jeg er sikker paa at du har en linux boot diskette, indsaet den start din maskine med boot fra diskette naar du nu er ved login gaa ind som root derefter skriv "lilo" saa skulle problemet vaere klaret..

hvis du tilfaeldigvis har mistet din linux boot diskette brug din red hat cd..
skriv "linux rescue" og foelg instruktionerne igen indtast "lilo" naar du er som root