Avatar billede svinte Nybegynder
25. september 2002 - 22:25 Der er 2 kommentarer

Eksekvering af eksterne programmer i Windows

Jeg er ved at lave en frontend til Winamp v. 2X i et: Delphi/Apache/php/windows miljø, problemet er, at når brugeren uploader en fil, via apache/php benytter jeg følgende delphi kode til at finde Winamp (der kører i forvejen):
hwndWinamp := FindWindow('Winamp v1.x', nil);

Problemet er, at winamp er startet ved PHP´s "exec()" kommando, og mit delhpi program derfor ikke finder den iganværende session af winamp, men begynder en ny, derfor er det umuligt fx. at sætte mp3 filer i kø.
Avatar billede svinte Nybegynder
25. september 2002 - 22:31 #1
Med andre ord, hvordan starter jeg et program, fra PHP, der dukker frem ved den aktuelle bruger. (eller andet der vil virke)
Avatar billede svinte Nybegynder
27. september 2002 - 13:27 #2
Jeg har nu fået det til at virke, ved at køre det som en lokal bruger. Hvis andre har en idé til at køre det som Apache-service, er der stadig 200point + 1000 bonus point.