Avatar billede triple-x Nybegynder
25. september 2002 - 20:30 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Twain.dk Gået i luften

Idag er Twain.dk gået i luften, eller det vil sige den er begyndt at være færdig.

vil gerne høre om i har nogle forslag til ændring af design, gider ikke hører på folk der kun kan sige flot, grimt og smukt og alle de der andre ting.
Vil gerne have noget seriøs kritik

på forhånd tak
www.twain.dk
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
25. september 2002 - 20:32 #1
Tager for lang tid at loade.. Selv på 1Mbit.. ;)
Avatar billede human Nybegynder
25. september 2002 - 20:34 #2
Faktisk et ok fedt design.
Jeg synes dog du skulle gøre noget ved den meget lysegrønne skrift i de grå felter, det er lidt svært at læse.

Jeg synes også siden kører lidt langsomt (det er muligt det er mig som har et problem).

//Michael
Avatar billede a-torsten Nybegynder
25. september 2002 - 20:35 #3
1: I burde gøre noget ved jeres links.... Noget stylesheets vil være på sin plads..

2: Jeres menupunkter står både med stor og småt. Vælg entetn den ene eller den anden...

3: Den grønne farve ved serverstatus er GRIM ... Den får et ellers sejt design til at falde en smule til jorden..

Det var lige et par ideer fra min side..

-Anders

PS: Måske burde i have lidt spec. på jeres hardware og forbindelse...
Avatar billede zytax Nybegynder
25. september 2002 - 20:44 #4
Til human
Tak for rosen, og nej jeg tror ikke det er dig der har et problem, jeg tror problemet ligger i de mange billeder siden er bygget op af, da hver side fylder lidt over 100 KB.
Hvis i har nogle idèer til at få dette kæmpet ned, vil vi meget gerne høre det.

Til a-torsten
Hvad mener du med stylesheets? i hvilket tilfælde?
og hardware specs. er på vej. er stadig ikke åbnet op officielt, så alle serverne er ikke sat op endnu.

Tak for jeres indlæg
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. september 2002 - 20:45 #5
skal lige tilføjes at Zytax også står for siden, men jeg står for designet, så i ikke bliver forviret *S*
Avatar billede cob Nybegynder
25. september 2002 - 20:47 #6
I bruger for mange forskellige typografier - det virker rodet. Hold jer til eks. 2. - Jeg ville nok også sætte skrift størrelse ned på indholdet i "Nyheder" Overskriften er mindre en indholdsteksten - der ser ikke så smart ud.... det går helt galt på server siden!!!
Det ville også være meget bedre om "Kontakt" knappen ledte til en egentlig kontakt side (fra Nyhedssiden går den direkte til mail! (det er vist en fejl)) - der mangler nok også en "Om" side... Jeg vil da ikke betro webhotel eller penge til nogle der ikke fortæller mig hvor de holder til - eller som ikke vil fortælle mig hvem de er....
Avatar billede a-torsten Nybegynder
25. september 2002 - 20:48 #7
der er slet ingen formatering på jeres links.... Den blå standard-linkfarve skriger i øjnene på en..

-Anders
Avatar billede cob Nybegynder
25. september 2002 - 20:48 #8
Jeres grafik i toppen kan splittet op i mindre stykker - så loades det hurtigere...
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. september 2002 - 20:54 #9
Cob -- Ja jeg har overvejet at spalte den lidt op og så kunne jeg også godt sætte kvalitet lidt ned på billederne, da jeg kører rimligt højt.

men det vil jeg lige kigge på¨, hvis i holder lidt øje med siden imens vil den løbende blive opdateret når i kommer med konstruktiv kritik

endnu en gang mange tak
Avatar billede cob Nybegynder
25. september 2002 - 21:01 #10
Split toppen op og prøv evt som gif. Dine over skrifter laver du også som jpegs... det er der da ingen grund til.... gif dem...!!
Avatar billede cob Nybegynder
25. september 2002 - 21:01 #11
det var naturligvis et svar
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. september 2002 - 21:05 #12
Tja Cob der er det lille problem at giffe noget og lade andet være jpeg,  det kan jeg for det første ikke så godt lide og for det andet så skal jeg klippe hver enkelt billede ud, eller skal jeg først lave dem til jepgs alle og derefter lave nogle af dem om til Gif's.

Hmm vil hellere komprimere mine jpegs lidt mere og så sige det er okay.

folk er jo efterhånden gået fra den der  56K forbindelse *GG*

Flere gode kommentatere eller svar inden jeg lukker spørgsmålet og giver point ?
Avatar billede cob Nybegynder
25. september 2002 - 21:08 #13
Det hele burde nok nærmere være giffer de hele... - jo mere du komprimerer dine jpegs jo dårligere bliver de at se på i denne sammenhæng - og det med at blande, det er noget vrøvl. Jpegs og giffer bruges da til to forskellige ting.
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. september 2002 - 21:12 #14
hehe Cob jaja,  ved godt hvad du mener, men problemet er min fremgangs metode, og jo kigger på det med giffer og jpegs imorgen, har lige lidt travlt med lidt andet,  men hvis du nu kigger siden igennem igen, er den så ikke blevet bedere ?? med henhold til typografien ???
Avatar billede moroax Nybegynder
25. september 2002 - 21:29 #15
triple-x >>
jeres 2 grå "kasser", det virker som om de er klippet ud af et blad eller en avis, der mangler en eller anden form for liv omkring dem, i form af en flot kant rundt om dem - et eller andet, bare ikke det der "lad den lysegrå blive afløst af en mørkegrå" noget !!..

og de andre HAR sagt det, men her er den igen - den er for langsom, ALT for langsom, og at den så starter forfra med at skulle loades ind hvergang der trykkes på et link.

JEG ville IKKE benytte et webhotel hvor deres EGEN side loades SÅ langsom
for folk der VED det, kan renge ud det måske er grafikkens skyld, andre vil tro at i hoster webhotel fra en 56k linie !!..

Nåååå-nej
citat: folk er jo efterhånden gået fra den der  56K forbindelse *GG*
citat slut.
GU' er de ej, hørte for nyligt atdet faktisk kun er ml. 5 - 20 % af private danske brugere som har bredbånd !!..
(og NEJ kan ikke huske hvor det kom fra !!..)

// MoRoax.dk
Avatar billede moroax Nybegynder
25. september 2002 - 21:35 #16
Hov, en ting mere:
Twain.dk Gået i luften !!..

Er den det ???... - den er ikke engang på det stadie hvor JEG ville bede folk om at kigge på den, ALLE steder står der
er ikke klar endnu, kommer senere eller lign.
det kan man sq da ikke teste en skid på
kunne da forstå hvis du spurgte om hvordan ser denne grafik ud ??.

- og når der ikke er mere end der er, vil folk huske den for "endnu en side uden indhold2 (altså IKKE som en seriøs side...)

// Do you like it or not, don't care, Thats just what I think !!

// MoRoax.dk
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. september 2002 - 21:38 #17
Hmm læs lige hvad jeg skrev i spm IGEN citat :Idag er Twain.dk gået i luften, eller det vil sige den er begyndt at være færdig. citat slut

og lidt længere nede beder jeg faktisk om kritik af GRAFIK og ikke et ord om indhold, så næste gang lad være med at skimte teksten LÆS den,  og ellers tak for kritiken