Avatar billede schimmell Nybegynder
25. september 2002 - 12:45 Der er 19 kommentarer og
4 løsninger

Jeg synes den er okay...hvad mener i

Jeg er ved at lave en familie side, jeg er ny i det her, hvad synes i....? Http://www.Schimmell.dk
Avatar billede anuseren Nybegynder
25. september 2002 - 12:47 #1
væk med uret

og væk med det der lamer tekst der er gråt/rødt
Avatar billede jfonager Nybegynder
25. september 2002 - 12:48 #2
Flot design!
Avatar billede donwang Nybegynder
25. september 2002 - 12:48 #3
Flot nok men det er tydeligt at du ikke selv har lavet grafikken ved og omkring menuen!
Avatar billede donwang Nybegynder
25. september 2002 - 12:49 #4
Avatar billede nicofrench Nybegynder
25. september 2002 - 12:50 #5
den ser lovende ud, men det lille hjerte i bunden er kikset...
det er også synd at under siderne ikke basser ind i din startsides look...
Avatar billede donwang Nybegynder
25. september 2002 - 12:52 #6
Undskyld jeg siger det men alt andet end det du IKKE selv har lavet er ret grimt:) Men godt nok af en nybegynder!
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2002 - 12:53 #7
Den template er der for mange der brugere. Prøv selv at lave noget grafik, og hold det lidt mere nede på jorden.

Desuden er der ikke noget indhold på siden, så der er ikke meget tilbage at vurdere.

Overvej at lave en hjemmeside omkring et tema, så du har noget at fylde på den.
Avatar billede simona Nybegynder
25. september 2002 - 13:19 #8
donwang>> Har du fået det link som du har lagt ud... eller har du bare spioneret dig frem til det?
Hvis det er tilfældet så er du da for langt ude!

schimmell>> Det ser fint ud! Bedre end meget andet man har set. Hvis du er nybegynder så er det godt gået!
Spørgsmålet er hvor kritisk man skal være her; det er jo ikke nogen kommerciel side eller lign.
Enig i den kritik der allerede ligger, men syntes da at uret er meget sjovt!
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2002 - 13:24 #9
simona> Man skal bare klikke på hjertet...
Avatar billede simona Nybegynder
25. september 2002 - 13:28 #10
el barto>> nuvel ... godt ord igen! :0)
Avatar billede runeevers Nybegynder
25. september 2002 - 13:30 #11
Nu vil jeg nødigt være en lyseslukker, men har jeg ret hvis jeg antager at du har brugt en færdig template du har fundet på nettet?
Avatar billede webdogs.dk Nybegynder
25. september 2002 - 13:35 #12
Hvorfor står der 12 med lille op i venstre hjørne på alle sider ?
Avatar billede osaka_san Nybegynder
25. september 2002 - 13:50 #13
Visuelt:

Thjaa som så mange andre sider - intet nyt under solen:

http://www24.brinkster.com/djsyde/bio.html
http://www.team-integra.net/

Ikke at det er nogen dårlig ide at benytte templates, bare ikke rigtig noget nyt i det :-) Til de interesserede kan templaten findes her hos dens ophavsmand:

http://www.illusivedesign.org/preview.php?id=20

Det er svært at vurdere et design der er template baseret. Jeg synes dog det er lidt mørkt og trist uden af udnytte de mørke farvers styrke, så skulle man absolut benytte en template ville jeg nok have valgt en anden.

Indhold:
Thjaa som så mange andre sider ikke så meget der. Lidt tyndt og uinteressant for de fleste, men igen hvis det er det familien schimmel kan lide så er det jo bare fint.

Forvent ikke at folk ligefrem strømmer forbi medmindre du tvinger dem ;)

Kodemæssigt: Som så mange andre sider noget spaghetti der kunne gøres bedre med lidt simple midler og viden. Jeg ville nok i det mindste fjerne doctype declerationen eftersom den alligevel ikke overholdes(http://www.htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http://www.schimmell.dk/Link/Link.html). ;-)

Mere information til at arbejde videre med: www.webstandards.org

Mvh
Gensmann
www.Gensmann.com
Avatar billede schimmell Nybegynder
25. september 2002 - 15:05 #14
tusind tak for ris og ros, det er meget godt, nu har jeg en ide om, hvordan jeg skal gribe det an næste gang. ......det her er sjovt...
Avatar billede gaunt Nybegynder
25. september 2002 - 16:20 #15
Menuen er flot, dog kan man savne en mouseover-effekt.

Hjertet under menuen (som vist var tiltænkt en hvid baggrund) falder fuldstændig ud af designet.. hvad laver den der ?

Teksten under Yahoo-søgeren er sort - men det er baggrunden også..

Hvis du lavede selve navnet på samme måde som grafikken med det glas-agtige look, ville det nok passe bedre ind på siden .. lige nu ser det ud som om du selv har lavet toplogoet og skaffet menuen et andet sted fra.

Din mailservice er fin .. men helt ærlig; hvor mange vil have en svimmel.dk adresse (som er ret svær at stave til) ? Desuden bør du lave en online form så man kan oprette mailadresser direkte på siden, istedet for via email.

under hjemmeside, står følgende;
"Her kan familien Schimmell få et link oprettet til deres hjemmeside." - vil det sige at det er en side udelukkende for din egen familie? for i så fald trækker jeg det med mailadresserne til mig igen ;) -- men omvendt; der står ingen steder direkte at det kun er for familiemedlemmerne..

Karakter design : 9 @ 13
Karakter indhold: 7 @ 13
Set med Mozilla 1.0.0.7 @ 1280*1024 px
Avatar billede babyworm Nybegynder
26. september 2002 - 20:55 #16
En rigtig flot side, med en flot menu...! Der mangler dog at når man går ind i andet og profil og webcam, så skifter designet, hvilket virker meget forvirende..! Ellers et 9 tal til siden!
Avatar billede schimmell Nybegynder
26. september 2002 - 22:18 #17
Jeg kunne ikke vente, den måtte i luften, den skal nok blive færdig, den er også lavet til familie, så den handler ikke om noget endnu.
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
27. september 2002 - 11:07 #18
Hvad sker der d. 3. feb 2003?
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2002 - 11:58 #19
Nice... Jeg kan godt lide den.

Men måske skift de små billeder du har valgt at sætte ind ud med nogle / eller redigér dem du har med nogle der passer bedre ind i farverne. Tænker på hjertet, webmaster f.eks....
Avatar billede schimmell Nybegynder
27. september 2002 - 20:30 #20
HA HA ...der bliver jeg løsladt
Avatar billede schimmell Nybegynder
27. september 2002 - 20:38 #21
JA der er mange småting der skal ændres, men jeg kunne som sagt ikke vente længere, men jeg er på hver dag og lave lidt.
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2002 - 20:41 #22
Kors! hvor er det ur irriterende at se på, og logoet er heller ikke ligefrem kønt...
Fjern de grimme "animationer".... De ødelægger det hele!
Avatar billede gaunt Nybegynder
28. september 2002 - 08:35 #23
Hmm.. Ur? noget tyder på at der mangler et element når man ser den med andre browsere end IE :)