Avatar billede brian123 Nybegynder
25. september 2002 - 12:27 Der er 5 kommentarer

Mister min faste IP adresse ??

Hejsa,

Jeg har en ADSL hvor jeg har fast IP til, og det virker soment også fint, men efter jeg har sat en firewall op og slår "packet filtering" til så timer min IP ud og serveren får tildelt en windows IP, den eneste måde jeg kan få ADSL IPen tilbage på, er, ved at disable netkortet og enable det igen.

I event viewer på MS win 2000 står der følgende :
" The semaphore timeout period has expired..."

Er det noget man kan stille på netkortet eller hvor skal man mon stille på noget for at det ikke sker ??
Avatar billede anuseren Nybegynder
25. september 2002 - 12:44 #1
hvorfor har du slået packet filtering til?

og hvilken firewall er det vi snakker om?
Avatar billede brian123 Nybegynder
25. september 2002 - 13:04 #2
Grunden til packet filtering er at jeg så har mulighed for at styre diverse protocoller, vel og mærker hvis man eller kan finde ud af at styre dem 0))

Men det er en ISA 2000 firewall og den spiller sgu kanon, hvis bare der ikke lige var det her lille problem.
Avatar billede brian123 Nybegynder
25. september 2002 - 13:35 #3
En anden grund til at jeg vil have IP packet filtering er slået til er, at jeg vil have at man udefra internettet ikke skal kunne pinge min IP med respons på dette ! Og så vil jeg gerne blokere for evt. port scannerer !
Avatar billede djeclemen Nybegynder
26. september 2002 - 16:56 #4
du skal bare tillade dhcp clienter i din isa - har selv haft samme problem
Avatar billede brian123 Nybegynder
27. september 2002 - 22:20 #5
Jamen, jeg har enabled DHCP clienten i de her IP packet filters. dvs. lavet et filter til den, men den smider den sgu alligevel efter 1 time ! Så prøvede jeg at slette alle filtre pånær SecureNat PPTP og så oprette DHC client filter igen, men ligelidt hjalp det hmmm - noget bestemt man skal sætte den til - har du evt. et eksempel ???