Avatar billede p2 Nybegynder
24. september 2002 - 22:58 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Programmer i baggrunden

Hej.

Jeg har installeret XP PRO, og er forundret over de forfærdelig mange programmer, som hele tiden er åbnne i taskmanager. Selvfølge skal "explorer.exe" osv. have lov at kører, men hvad med alt det andet?

rundll32.exe
nvsvc32.exe
mdm.exe
blaargh.exe
spoolsv.exe
scvhost.exe
lsass.exe
osv.

desuden kører både explorer.exe og 2 x iexplorer.exe

Kan jeg lukke noget af det, og hvordan gør jeg det, så det hele ikke starter igen?
Avatar billede loonz Nybegynder
24. september 2002 - 22:59 #1
Jeg er næsten 100% sikker på, at Blaargh er en virus, så lav hellere en virusscan med det samme!
Avatar billede loonz Nybegynder
24. september 2002 - 23:04 #2
Ellers ligger der info om mange af dine programmer her:
http://www.lafn.org/webconnect/mentor/startup/PENINDEX.HTM
Avatar billede loonz Nybegynder
24. september 2002 - 23:07 #3
Klikker du på et link på ovenstående adresse får du en popup, hvor der står, hvorvidt dit system har brug for det eller ej. Desuden står der også hvordan du fjerner dem.
Avatar billede mufle Nybegynder
24. september 2002 - 23:13 #4
Blaargh er vist en hyggelig fætter :|
http://www.sophos.com/virusinfo/analyses/w32surnovad.html
Avatar billede loonz Nybegynder
24. september 2002 - 23:17 #5
Hmm godt det ikke er min fætter :)
Hvis du har MSN Messenger, så sig lige til folk, at de ikke skal modtage filer fra dig, hvis de sendes uopfordret. Blaargh spreder sig nemlig også denne vej :(
Avatar billede p2 Nybegynder
25. september 2002 - 00:28 #6
Den er væk nu!

Andre kommentarer til spørgsmålet?
Avatar billede torben.s Nybegynder
25. september 2002 - 09:53 #7
her er en god side som jeg selv har brugt.alle servises bliver beskrevet.
http://www.blkviper.com/WinXP/servicecfg.htm