Avatar billede xoomboom Nybegynder
24. september 2002 - 21:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

2 PC til en forbindelse på et Kollegienetværk

JEg sidder på et kollegie, hvor der kun er en enkelt netværks forbindelse på mit værelse. Og jeg vil gerne have mine 2 pc'ere til begge at kunen gå på nettet samtidig. Hver for sig kan de sagtens og hvis jeg bruger en hub kan jeg forbinde de to PCer til hinanden, men jeg kan ikke få forbindelse med netværket.
Avatar billede slinky Nybegynder
24. september 2002 - 21:50 #1
det er fordi du kun har en ip!
Du skal enten køre et proxyserver program, som fx sygate på den ene, som så leger server, og så sæte begge 2 i netværk!
hvis deu bruger den her løsning, skal "serveren" stå tændt når den anden skal på

ellers skal du sætte en maskine op kun til at lege server,
Avatar billede xoomboom Nybegynder
24. september 2002 - 21:52 #2
Gælder det også når PC'erne har hver sin IP adresse?
Avatar billede slinky Nybegynder
24. september 2002 - 22:01 #3
du har kun  fået en IP addresse til kolegiets netværk. Derfor kan der kun officielt åfå en computer på netværket
Avatar billede xoomboom Nybegynder
24. september 2002 - 22:08 #4
Jeg har fået en IP adresse ekstra af kollegiets netværksfolk så jeg har 2 officielle ip adresser.
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
24. september 2002 - 22:12 #5
http://www.winroute.com <- download Winroute lite, og installere på den pc, som har internet adgangen, derefter skal i konfigurere begge pceres netværk

( PC 1 = den med internet )

Du skal ind i Egenskaber for TCP/IP og oprette en Gateway, Subnetmask, Ip addresse, det er nemt..

( Gateway skriver du 190.168.0.1 ) ( Ip 190.168.0.1 ) ( server name = server ) ( Subnetmask = 255.255.255.0 )

PC 2

( Gateway skriver du 190.168.0.1 ) ( Ip 190.168.0.2 )  ( Subnetmask = 255.255.255.0 )

prøv det :;)
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
24. september 2002 - 22:14 #6
Start med at Downloade Winroute Lite, og se hvordan pc'erne reagere... hvis det stadig ik virker, så sæt dem op som jeg skrev.. sådan køre mit netværk, bestående af 4 pcere på en adsl linie (modem)
Avatar billede xoomboom Nybegynder
24. september 2002 - 23:08 #7
Prøvede Schnitz_dk's forslag, men fik det ikke til at virke. Andre forslag?
Avatar billede xoomboom Nybegynder
24. september 2002 - 23:08 #8
Hvis jeg nu fik fat i en Switch, ville det løse mit problem?
Avatar billede anuseren Nybegynder
25. september 2002 - 00:08 #9
switch/hub

same

bare hurtigere.... *G*
Avatar billede xoomboom Nybegynder
25. september 2002 - 13:31 #10
Mit spørgsmål går vel egentlig på om nedestående kan lade sig gøre:

1 PC -> HUB <-1 PC
          |
        LAN

Hvis ja, hvordan sætter jeg det op og hvis ikke, hvad gør jeg så for at få to maskiner til at køre på een forbindelse på mit kollegies netværk. Jeg har som sagt prøvet Schnitz_dk's forslag men fik det ikke til at virke.
Avatar billede jensb Nybegynder
25. september 2002 - 23:30 #11
Har du brugt de rigtige kabler/forbundet det rigtigt?

Umiddelbart vil jeg mene at det skulle kunne lade sig gøre hvis du har fået to IP'er som du siger.

Husk at når du forbinder hubben til netværket så skal du gøre én af følgende to muligheder :

1 : Forbinde hubben med et straight kablen gennem X-over porten på hubben

2 : bruge et krydset kabel i en almindelig port i hubben.

Hvis du har brugt et almindeligt straight kabel i en almindelig port i hubben, så er det derfor det ikke virker.
Avatar billede xoomboom Nybegynder
26. september 2002 - 13:07 #12
Jeg prøvede 3 forsk. hubs men fik det ikke til at virke -så lånte jeg en switch og så kørte det fejlfrit.

Jeg takker mange gange for jeres gode råd, men fandt altså selv en løsning.
Avatar billede xoomboom Nybegynder
26. september 2002 - 13:15 #13
:-)