Avatar billede bilbo-sekker Nybegynder
24. september 2002 - 20:56 Der er 2 kommentarer

dobbelt vpn

jeg opholder mig pt i israel og har netop fået installeret en adsl- fobindelse:
dette er en opkaldsforbindelse der går via VPN; dvs. at jeg, for at få forbindelse med min internetserver er nødt til at oprette en vpn-connection på min computer; ingen problem, men, for at få forbindelse med mit firma i Danmark er jeg nødt til at gå via endnu en VPN forbindelse og her opstår problemet:
den kontakter serveren(mannheim) og spørger efter password,
den forhandler security policies og prøver at lave en sikker communication channel og der går den i stå.
Efter et stykke tid får jeg besked om at remote peer dosen't respond , og forbindelsen brydes, jeg får ingen fejlmeddelser og tilsyneladende får serveren(mennheim) heller ingen fejlmeddelser.
jeg vil lige sige at SET MTU ingen indflydelse har på problemet er der nogen der har god ide til hvad problemet kan være?
Avatar billede anuseren Nybegynder
25. september 2002 - 00:05 #1
kan du evt. lave en tegning af dette netværk? virker på mig lidt uoverskueligt og forvirrende ud fra det du skriver.
Avatar billede adsersen Nybegynder
09. oktober 2002 - 12:52 #2
Efter du har oprettet den første VPN tunnel går du muligvis via en anden gateway og dermed bruger du en ny offentlig IP adresse, som den danske server muligvis ikke vil acceptere hvis der er spææring på. Det kan også være der står en firewall på den første opkaldspunkt der ikke tillader kommunikation på de porte/protokoller VPN bruger.

Hvilken VPN klient bruger du, er det L2TP eller PPTP VPN, og kan du som ovenstående kommentar forespørger tegne netværket :)