Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
24. september 2002 - 20:12 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Windows XP studielicens - hvordan får jeg fat i sådan en

Min XP udløber snart sin prøveperiode og jeg er indstillet på at købe en licens. Dog har jeg ikke tænkt mig at bruge 2.000 kr. på den.

Jeg er studeret EDB-priser og fundet en:

http://www.edbpriser.dk/software/software-top10.asp?ID=1454686

Spørgsmålet er. Dette er en upgrade version. Hvad upgrader den? Altså, kan jeg upgrade min win98se eller den winXP jeg har nu (min lillebrors).
  Jeg synes ikke der står noget brugbart på forhanlderens side: http://www.danskdatasalg.dk/detail.lasso?SKU=SW10022  , men jeg kan måske bare ikke læse det.

Ellers vil jeg da gerne betale lidt mere for en rigtig version, men stadig under 800 kr.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
24. september 2002 - 21:17 #1
Hvis du kan bevise at du er studerende så er der en mulighed hos Fona og Ekspert, nemdirekt computer m.m.
Avatar billede mufle Nybegynder
24. september 2002 - 23:30 #2
Du kan godt installere på en tom maskine. Du skal bare ha' en tidligere version af windows som den skal "se" når du installerer. Der er en fin beskrivelse på http://www.proconsult.dk/katalog/soft/soft-b/soft-b50/softms-study15.html
..og en fin pris på http://www.pc-netto.dk/templates/group.asp?GroupGuid=11497

Mufle...
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
25. september 2002 - 00:26 #3
Den lægger sig fint på en Win 98, jeg har haft det på min bærbare igennem 2002
Avatar billede halifax Nybegynder
25. september 2002 - 05:21 #4
"lægger sig fint på Win98". Hvad mener du? Overskriver den 98, eller kan man installere som dual boot, 98 og XP?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
25. september 2002 - 06:53 #5
Nej du har f. eks. Win 98 liggende på din pc, derefter lægger man blot XP ind i drevet og har du autorun  sat til så installere den sig i løbet af ca. 40 minutter og hedder derefter Win XP Pro DK og du ser ikke win 98 logoet mere, så længe xp er på. Den afinstalleres nemt igen.
Avatar billede lobber Nybegynder
25. september 2002 - 11:02 #6
du kan købe en windows xp (DK) hos pc-netto for 570 kr

PC-Netto
Marielundvej 30
2730 Herlev
Telefontid:
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
30. september 2002 - 09:51 #7
-> lobber - det lyder godt. jeg ringer nok omkring 16:30 en af dagene.
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
30. september 2002 - 09:53 #8
Jeg kunne godt tænke mig at have begge mine systemer installeret. Jeg har en win98se som jeg gerne vil have til at køre gennem dual boot menuen. Der er visse ting jeg bruger jævnligt som kører bedre og mere stabilt på win98. Hvordan fungerer det?
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
13. oktober 2002 - 16:27 #9
Jeg accepterer lige her. Det ser ike ud til at jeg nogensinde får penge nok til at købe en ny licens så jeg vil gå tilbage til win98...

tak for hjælpen :-)
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
13. oktober 2002 - 16:40 #10
Velbekomme og tak for points