Avatar billede alicevv Nybegynder
24. september 2002 - 19:34 Der er 18 kommentarer og
3 løsninger

PERSON

Som lidt af en amatør i Excel har jeg lavet nogle ændringer i Excel, men jeg ved ikke hvad de består i.

Når jeg starter mit Excel program op hedder filen automatisk Microsoft Excel-PERSON.

Jeg har prøvet at søge efter filen, men kan ikke finde den. HVAD GØR JEG???????

alicevv
Avatar billede dk_akj Nybegynder
24. september 2002 - 19:42 #1
Hejsa

Åbner den et xls dokument eller er det "bare" titlen på excel ??

Har du været ved at rode med makroer ??

Person.xls er den fil hvor excel gemmer alle de makroer der er delt meller forskellige xls filer.

Akj
Avatar billede alicevv Nybegynder
24. september 2002 - 19:49 #2
Ja, den åbner et xls dokument med titlen Microsoft Excel-PERSON.

Ja, jeg har førsøgt mig med Makro, men jeg har ikke bevist ønsket at gemme NOGET.
alicevv
Avatar billede dk_akj Nybegynder
24. september 2002 - 19:54 #3
I Excel prøv at trykke alt + F11 så kommer du ind i VB editoren.

I treeview'et øverst til venstre har du sikkert en "fil" der hedder person.xls (det er ikke sikkert du kan se .xls, det kommer an på om du har slået til at du vil vise filefternavne.)

Jeg tror ikke der er noget galt med din excel, den har bare ændret sig efter du har leget med makroer :o)

//akj
Avatar billede bilbo-sekker Nybegynder
24. september 2002 - 20:02 #4
Hvis du ahr installeret din officepakke med standardstier så prøv at kigge i mappen c:\programmer\microsoft office\office\xlstart
Hvis der ikke er noget i den mappe så prøv dette
start excel tryk F1 for at starte assistenten og i feltet "skriv spørgsmål"
skriv følgende "hvordan åbner jeg en fast fil når jeg åbner excel"
da vil assistenten komme med flere forslag.
Avatar billede sjap Praktikant
24. september 2002 - 20:02 #5
Du har muligvis gemt filen  Microsoft Excel-PERSON i XLStart mappen.
Avatar billede sjap Praktikant
24. september 2002 - 20:12 #6
bilbo-sekker

4 sek. Det er bare for meget! :-)
Avatar billede alicevv Nybegynder
24. september 2002 - 20:16 #7
akj
Når jeg trykker Alt+F11 så kommer jeg ind i "noget" VisuelBasic-PERSON.xls, her ligger:
Modul 1, som er blank
Modul 2, som må være en Makro
Modul 3, som må være en Makro
Lukker jeg VisuelBasic og går tilbage til Excel filen PERSON og prøver at Gem som så viser det sig at PERSON ligger i en mappe der hedder XLSTART.
alicevv
Avatar billede alicevv Nybegynder
24. september 2002 - 20:35 #8
bilbo-sekker.
"hvordan åbner jeg en fast fil når jeg åbner excel"
Når jeg spørger om det får jeg omkring 20 forskellige svar muligheder med ca 4-5 under svar AT VALGE I MELLEM.
Er der ikke en mere "nem måde" at vende tilbage til den situation jeg havde før, er der noget jeg kan SLETTE???
alicevv
Avatar billede alicevv Nybegynder
24. september 2002 - 20:48 #9
ALLE
Jeg har søgt og fundet mappen XLstart, men den er TOM.?
c:\programmer\microsoft office\office\xlstart
Avatar billede sjap Praktikant
24. september 2002 - 20:56 #10
Alicevv

Jeg tror ikke jeg er helt med. Skrev du ikke lidt tildigere, at der lå en fil, der hed person i xlstart?
Avatar billede alicevv Nybegynder
24. september 2002 - 21:12 #11
superjap
Jo, det er også det jeg er lidt forviret over:
1. C:\programmer\microsoft office\office\xlstart ( denne mappe er TOM)

Når filen PERSON er åben og jeg klikker på Gem som i Filer så vises der, at filen PERSON ligger i mappen XLstart.

2. C:\Document and Settings\AVV\Application Data\Microsoft Excel\XLstart  (i denne mappe ligger filen PERSON)
alicevv
Avatar billede sjap Praktikant
24. september 2002 - 21:21 #12
alicevv

Så forstår jeg det bedre. Du bruger en pc, der er sat op til flere forskellige brugere, og derfor er placeringen af xlstart lidt anderledes.

Du finder bare mappen C:\Document and Settings\AVV\Application Data\Microsoft Excel\XLstart og sletter person.

Det skulle løse problemet.
Avatar billede jkrons Professor
24. september 2002 - 22:03 #13
alicevv-> Hvis der ligger makroer i person.xls bør den altid åbnes. Men det skal ske skjult. Næste gange du åbner vælger du Vindue - Skjul. Luk så Excel og sig Ja til at gemme ændringer. Så skulle det gerne være slut med at se filen, hver gang du åbner.

Så behøver du ikke at slette noget som helst.
Avatar billede alicevv Nybegynder
24. september 2002 - 22:14 #14
superjap
Jeg kan ikke finde filen person, når jeg bruger søge, viser den intet resultat.
Jkrons
Jeg har brugt din opskrift og nu funger det som i "gamle dage".

Er det iorden hvis jeg accepter svar fra jer alle???

alicevv
Avatar billede jkrons Professor
24. september 2002 - 22:18 #15
alicevv-> Det vigtigste er vel at hjælpe, så gerne for mig :-)
Avatar billede alicevv Nybegynder
24. september 2002 - 22:27 #16
ALLE.
Tak, for hjælpen
alicevv
Avatar billede sjap Praktikant
24. september 2002 - 22:28 #17
alicevv

Der er vist noget med at søgning ikke viser skjulte filer, hvis Stifinderen ikke er sat op til at vise dem. Det kan være grunden til at søgningen ikke viser noget.

Jeg vil dog give jkrons ret i at der kan være en grund til at filen skal indlæses (spørg din edb-ansvarlige hvis du er i tvivl).
Avatar billede alicevv Nybegynder
24. september 2002 - 22:32 #18
Min edb-ansvarlige her er "mig selv"

Men jeg spørger på arbejde, tak.
alicevv
Avatar billede jkrons Professor
24. september 2002 - 22:52 #19
Tak for point!

Den eneste grund til at person.xls eksisterer er, at der ligger eller har ligget mindst én makro i den. Filen oprettes første gang man beder om at få en indspillet makro gemt i "den personlige makroprojektmappe".

Hvis du går ind under Funktioner-Makro-Makroer, kan du så se nogen makroer. Hvis du kan, og ikke kan Redigere dem, men får en meddelelse om, at man ikke kan redigere makroer i en skjult mappe, ligger de givetvis i person.xls. Hvis nogen så har sagt Vindue - Vis og valgt den person.xls for at komme til at rette i makroen, og glemt at skjule den igen, opstår det problem du beskrev. Netop derfor er det nok at skjule person.xls igen.
Avatar billede alicevv Nybegynder
25. september 2002 - 16:46 #20
Når jeg går ind under Funktioner-Makro-Makro, kan jeg IKKE se nogen Makro.
jkrons
På et tidspunkt under spørgerunden slettede jeg 2 Makroer.

Jeg har lige prøvet at Indspil ny Makro gemme den slette den og starte Excel på ny og det var OK. Så nu tror jeg er tilbage til det normale, hvad det så end er. TAK
Avatar billede jkrons Professor
25. september 2002 - 23:24 #21
Velbekomme!