Avatar billede kalabl Nybegynder
20. september 2000 - 00:12 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

GeForce256 DDR eller GeForce2 MX SD(ram)

Mjello
Jeg skal købe ny comp om ca 2 uger og vil vil høre hvilket kort I vil anbefale:

Creative 3D Blaster GeForce256 Pro med 32 mb DDR ram...
eller Asus V7100 GeForce2 MX med 32 mb SD ram.
(Hvis I har et helt 3. forslag til 1400-1800 kr lytter jeg gerne)

Fremtidssikringen har 1. prioritet, derefter er det ydelsen i de nuværende spil, der tæller.
Prisen er underordnet, da den næsten er den samme på begge kortene. Jeg regner med at overclocke kortet en smule men der skal ikke pilles ved selve kortet (Eks. GF2 MX til Quadro2)

Håber i kan hjælpe mig!

Andreas
Avatar billede gozar Nybegynder
20. september 2000 - 00:16 #1
Du får nok svært at fremtid sikkere dit køb da der heletiden bliver opfundet nye, smartere ting og sager til grafik kortet.
Avatar billede kalabl Nybegynder
20. september 2000 - 00:18 #2
Ja-ja, men hvis man nu går ud fra de kort jeg har foreslået ikk\'?
Avatar billede pladask Nybegynder
20. september 2000 - 00:34 #3
Helt klart Creative 3D Blaster GeForce256 Pro 32MB DDR!

Det er stadig utroligt meget ydende og vil stadig kunne bruges om 1 år med garanti!!!
Avatar billede denboj Nybegynder
20. september 2000 - 00:36 #4
Jeg så en test fornylig hvor geforce 1 ddr klart slog 2 mx - De der ddr ram er bare meget hurtigere end sd rammene uanset hvordan man vender og drejer det. De bedste kort du kan få i dag er hercules prophet gts 2 64 MB ddr og ati radeon 64 MB ddr - de koster ca 3200. hvor en almindelig 32 mb koster ca. 3.000 -
Avatar billede kalabl Nybegynder
20. september 2000 - 00:40 #5
Lige en lille tilføjelse:

Nu har jeg besluttet mig for Geforce256 med DDR.... tak skal i have! Men skal jeg vælge Asus V6800 eller det ovennævnte Creative?
(Så skal I nok få nogle point ;-))
Avatar billede denboj Nybegynder
20. september 2000 - 00:51 #6
Jeg kan sige at jeg har Leadtek - og det skal du ikke vælge hvis du tænker på at bruge tv-out - det stinker nemlig på dette kort - kender ikke de nærmere spescifikationer på de to andre kort
Avatar billede pladask Nybegynder
20. september 2000 - 01:03 #7
Jeg valgte Creative over Asus. Men der er ingen TV-out på. På Asus kortet ér der TV-out. Så det er, som denboj skriver, op til dig selv om du skal bruge TV-out, eller ikke... Kortene yder stort set det samme. Den eneste forskel er at Asus normalt ikke er så fed i support hvis der skulle ske noget!

pladask out... once again...;-)
Avatar billede kalabl Nybegynder
20. september 2000 - 01:12 #8
Jeg takker mange gange for de hurtige og konkrete svar og vælger et Creative... Jeg skal ikke bruge tv-out til noget og jeg gider ikke betale 300 kr ekstra bare fordi \"det er rart at have\" :-)

Andreas
Avatar billede kalabl Nybegynder
20. september 2000 - 01:24 #9
Lige et lille bitte spøgrsmål til:
Kan begge kort forholdvis nemt overclockes via software?
Avatar billede denboj Nybegynder
20. september 2000 - 02:28 #10
der er direkte overclocking muligheder i egenskaber for skærm under display settings. Jeg tør egentlig ikke rigtigt at lege med det - Men man kan skrue op til det tredobbelte på mit geforce kort - (har spurgt diverse steder men har ikke fået tilfredsstillende svar) :-(
MVH Denboj
Avatar billede xtom2 Nybegynder
20. september 2000 - 08:28 #11
Idet chippen er nVidia baseret kan du bla. hos www.overclockers.dk downloade en *.reg-fil der hedder coolbits - den er med til at øge kortets O/C mulighed ganske meget. Hvis du derimod undrer dig over HVOR meget kortet kan holde til, så tjek reviews på sharkyextreme.com, hardocp.com osv.

Xtom` =)
Avatar billede gnarf Nybegynder
20. september 2000 - 13:07 #12
Til denboj>>

Kan godt forstå du ikke tør, men det indebærer absolut ingen risiko hvis du gør det rimelig fornuftigt. Kig på de sider som xtom henviser til for at danne dig en smule overblik over hvor langt man kan presse et DDR geforce kort.

Derefter tager du et godt benchmark program, Unreal Tournament eller Quake3 er mine foretrukne. Sæt spillet til at køre noget timedemo i en halv times tid. Hvis skidtet ikke crasher, så skruer du RAM eller Core op med 5 MHz. Det fortsætter du simpelthen med indtil du kan se at der kommer grafikfejl i spillet. Hvis man holder øje med det, kommer der fejl en del MHz før kortet crasher, og du skruer simpelthen bare ned til den sidste frekvens som kørte uden problemer.

Jeg har selv overclocket mit TNT2 med 25 MHz for RAM og Core. Det har kørt perfekt ved den frekvens i et års tid nu.