Avatar billede bruna Nybegynder
24. september 2002 - 12:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Brug af instrumentalt musik til kommercielt site. Rettigheder?

Hej,

Jeg skal bruge noget musik til en intro. Det drejer sig om noget instrumentalt.

Findes der nogle sider på nettet med gratis download og noget man kan bruge uden at blive jagtet af Coda?

Ser frem til et svar.

Bruna
Avatar billede ladyhawke Novice
24. september 2002 - 12:31 #1
Normalt er alt dækket af copyright, men hvis du får kunstnerens accept til at bruge det, kan jeg ikke se at Coda kan brokke sig (De skulle jo varetgae kunstnernes interesser, men hvis de selv gør det er det vel OK)
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
24. september 2002 - 12:35 #2
Men... i princippet hvis du har en "original" sang med en kunstner...og der er nogle andre lyde i den, bare det mindste, bare en fejl i sangen som der er i nogle mp3, hvor den siger BLip, eller noget...så er sangen ikke Copyrighted på samme måde.. efter hvad jeg har læst mig til.. men du kan downloade Lovligt mp3 musik her http://www.mp3.com/ <- ;)
Avatar billede lundsfryd Nybegynder
24. september 2002 - 12:37 #3
scnitz >> Jo, den er :)
Avatar billede bruna Nybegynder
24. september 2002 - 13:41 #4
Ok, tak for hjælpen...
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
24. september 2002 - 14:11 #5
ikke i alle tilfælde, har selv prøvet at have en sang med Astral Projection , hvor der var fejl i lyden... så den i princippet ikke var den originale... der opgav de at gøre noget ved det Coda.. først ville de køre en sag på det, men til sidst bad de mig bare fjerne den...  netop fordi sangen ikke var original mere... du må også gerne lave Remix, bare sangen ikke har den varrighed den har original