Avatar billede proxyangel Nybegynder
24. september 2002 - 12:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kom ind i DOS

Jeg har snart fået fyldt min computer godt og grundigt op, og føler det er tid til en formatering af computeren. Har formateret min maskine masser af gange før, men denne gang kan jeg ikke komme ind i dos. Ved simpelthen ikke hvad der er galt.
Jeg trykker på "Luk Computeren" i start menuen, hvorefter jeg trykker "Genstart computeren i MS-DOS tilstand". Derefter bliver skærmen bare sort og intet sker. Er der en anden måde hvorpå jeg kan få adgang til dos så jeg kan få formateret i maskine.
Jeg bruger Windows 98!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. september 2002 - 12:11 #1
hent en bootdiskette på www.bootdisk.com :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. september 2002 - 12:12 #2
direkte link: http://dos.li5.org/IMGS/DOS622.EXE

Kør filen - isæt en diskette og gør hvad du bliver bedt om. Herefter kan du boote på disketten, og formattere din harddisk.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. september 2002 - 12:12 #3
du kan også bare trykke F8 under opstarten af Win98, og vælge kun kommando promt..

det er det samme
Avatar billede mr_eleganza Nybegynder
24. september 2002 - 12:12 #4
Det nemmeste vil i så fald være at lave en opstartsdiskette og putte format.com på den.
Boot op fra den diskette og formatèr. Eller brug din Win 98 cd.
Avatar billede random_act Nybegynder
24. september 2002 - 12:12 #5
brug en 98SE bootdisk fra www.bootdisk.com.
Avatar billede random_act Nybegynder
24. september 2002 - 12:13 #6
memo til selv ikke slås med en og så sende en besked uden at se efter nye beskeder.
Avatar billede proxyangel Nybegynder
24. september 2002 - 17:49 #7
Tak for svarene! Har fået det til at virke!