Avatar billede gronvold Nybegynder
24. september 2002 - 11:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

/home i scriptfilen virker ikke

Hej
I min scriptfil skriver jeg:
net use q: /home
(+ nogle flere mapper)..
De private mapper ligger under et share (DOK)og mapperne bliver genereret automatisk ved kopi af en bruger i ADS. MEN: I stedet for at komme helt til sin mappe, stopper det ved mappen DOK (Q=DOK)hvor de så kan finde deres mappe blandt alle de andre brugeres. Det duer ikke.
I "gamle" dage (NT4.0)sharede jeg deres mappe ud og skrev \\servernavn\%username% hvilket virkede men jo skulle gøres manuelt, men da W2K selv laver mapperne med de rigtige tilladelser, ville jeg jo godt have det til at virke uden at skulle share deres mappe bagefter.
Nogle gode forslag?
Avatar billede random_act Nybegynder
24. september 2002 - 11:34 #1
Aner ikke så meget om hvad du snakker om men der er ikke en mappe betegnelse der hedder / i windows det hedder \. Der skal også være en drev benævnelse så som c:\.
Avatar billede gronvold Nybegynder
24. september 2002 - 11:38 #2
Nej, men det er også en såkaldt parameter og ikke en mappe. Det henviser blot til den enkelte brugers opsætning i ADS hvor der i fanebladet Profile kan skrives hele stien.
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
14. oktober 2002 - 15:02 #3
Hvis du bruger NET USE /HOME, skal der stå en UNC-sti i "Home Folder", Local Path under Profile-tab på brugerens egenskaber, der peger ind på brugerens folder f.eks \\server\DOK\%USERNAME%
Avatar billede gronvold Nybegynder
15. oktober 2002 - 08:33 #4
Tak for svaret.
Jeg ved godt (og det er også det der er skrevet i scriptfilen) men det er ikke det der er problemet.
Jeg har fået at vide at det kun er w2k og xp klienter der kan umiddelbart bruge kommandoen. Når det drejer sig om win98 må man stadig share deres mappe ud, ellers sker der det at de "stopper" ved første share.
HWA_26: Du får pointene som tak for hjælp.
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
15. oktober 2002 - 09:01 #5
Tak for det :-)
Der er et generelt problem med Win9x, at man kun kan bruge UNC-stier med "2 led".
En løsning kunne være at share Win98 brugernes homedir direkte...
Avatar billede gronvold Nybegynder
15. oktober 2002 - 09:04 #6
Lige netop. Det er jo også det man gør i NT-miljøet. Bare ærgeligt at man efter at have oprettet en bruger skal ind i stifinder for at share deres mappe. Men hva´, det vare forhåbentligt ikke længe før den sidste win98 er død.