Avatar billede xksperten Nybegynder
23. september 2002 - 18:02 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

phpnuke og mail

Jeg sidder på en windows xp maskine og hoster selv.... Jeg har domain navn og det hele og serveren er her hjemme.... Alting køre fint, det eneste der ikke virker er at når brugere opretter sig selv, skulle der gerne blive sendt en mail dem med at password og den mail når aldrig frem.... Nogle gode ide'r????
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
23. september 2002 - 18:03 #1
så vidt jeg husker kan du ikke bruge mail under Windows igennem PHP, medmindre du har defineret en smtp server i din php.ini? ;)
Avatar billede xksperten Nybegynder
23. september 2002 - 18:09 #2
defineret en smtp server i din php.ini???? HVORDAN GØRE JEG DET
Avatar billede xksperten Nybegynder
23. september 2002 - 18:14 #3
kikker på php ini ?????

[mail function]
SMTP            =    localhost            ;for win32 only
sendmail_from    =    me@localhost.com    ;for win32 only
;sendmail_path    =
Avatar billede xksperten Nybegynder
23. september 2002 - 18:44 #4
Warning: Failed to Connect in C:\apache\htdocs\html\modules\Your_Account\index.php on line 119
Avatar billede svoeber Nybegynder
23. september 2002 - 20:23 #5
Er det dig, der også lige har stillet dette spørgsmål i dag?
http://www.eksperten.dk/spm/261356
Avatar billede svoeber Nybegynder
23. september 2002 - 20:25 #6
Du skal sætte SMTP-server til den server, du normalt sender mail igennem fra din computer - dvs. SMTP-serveren hos din internetudbyder.
Hvornår kom den fejlbesked, du har sendt?
Avatar billede xksperten Nybegynder
24. september 2002 - 14:43 #7
Hej prøv lige at gå ind på siden og om det er rigtig http://62.79.49.154/html/admin.php...
..fejlbesked,.. for jeg må jeg prøver ..New User Registration ]..Warning: Failed to Connect in C:\apache\htdocs\html\modules\Your_Account\index.php on line 119
Avatar billede svoeber Nybegynder
24. september 2002 - 14:48 #8
Det lyder som om, den ikke kan sende. At den prøver at connecte til mailserver, men ikke får forbindelse.
Hvad har du skrevet under SMTP?
Avatar billede xksperten Nybegynder
24. september 2002 - 14:50 #9
hov big/1234567
Avatar billede svoeber Nybegynder
24. september 2002 - 14:53 #10
??
Har du skrevet "hov big/1234567" under SMTP? :o)
Avatar billede xksperten Nybegynder
24. september 2002 - 14:56 #11
i ini eller ?
Avatar billede svoeber Nybegynder
24. september 2002 - 14:57 #12
Ja, i php.ini under Windows.
Hvad står der dér under SMTP?
Avatar billede xksperten Nybegynder
24. september 2002 - 14:59 #13
der står localhost
Avatar billede svoeber Nybegynder
24. september 2002 - 15:03 #14
Hvorfor h..... afviser du så mit svar fra før?
I stedet for localhost, skal du skrive navnet på SMTP-serveren hos din udbyder.
Jeg har fx. internet hos Tiscali, og derfor står der i min php.ini:
SMTP = smtp.tiscali.dk
Avatar billede xksperten Nybegynder
24. september 2002 - 15:08 #15
det har jeg også .men hotmail Email ??????
Avatar billede svoeber Nybegynder
24. september 2002 - 15:11 #16
Det er lige meget hvor du har email, der udbyderen til internet, der afgør det.
Så hvis du også har Tiscali til din ADSL, skal der altså stå:
SMTP = smtp.tiscali.dk
Husk også at du kan skrive din egen emailadresse under:
sendmail_from =
dvs. i stedet for me@localhost.com
Avatar billede xksperten Nybegynder
24. september 2002 - 15:12 #17
mange tak for hjælpen
Avatar billede svoeber Nybegynder
24. september 2002 - 15:13 #18
Det var så lidt.