Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. september 2002 - 17:17 Der er 25 kommentarer og
3 løsninger

Til folk med brændere i bærbare

jeg søger folk som at en indbygget brænder i deres bærbare

Jeg vil gerne hvad dette at vide..

Hvorstor er PC'en
Mhz
Ram
HDD

Hvad kan i MAX brænde med (10x, 12x, 24x eller hva'?)
Avatar billede djeclemen Nybegynder
23. september 2002 - 17:20 #1
2Ghz, 256mb, 30gb
8x
Avatar billede signout Nybegynder
23. september 2002 - 17:20 #2
IBM T22 - P3-900, 256Mb RAM, 40Gb hitachi harddisk
Brænder fint i de 8x som brænderen kan klare
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. september 2002 - 17:21 #3
djeclemen => er 8x MAX hvad brænderen kan klare eller er det en hurtiger?

glemte styresystem ;o)
Avatar billede signout Nybegynder
23. september 2002 - 17:22 #4
w2k pro
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. september 2002 - 17:31 #5
Jeg lader det stå åbent et stykke tid endnu..

jeg er mest interesseret i dem der har en hurtigere brænder (16x, 24x osv..)

Og ja, jeg skal nok fortælle hvad meningen med dette er senere ;o)
Avatar billede djeclemen Nybegynder
23. september 2002 - 17:34 #6
den er max 8
Avatar billede Hans Frederik Novice
23. september 2002 - 18:45 #7
der er jo ingen bærbare der har over 8 max...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. september 2002 - 18:57 #8
Avatar billede Hans Frederik Novice
23. september 2002 - 19:02 #9
når jeg siger ingen, mener jeg jo ikke at de ikke findes, men at der ikke er nogen der gider betale for dem, så de altså kun findes i MEGET begrenset antal i lille DK
Avatar billede n!nja Nybegynder
23. september 2002 - 19:06 #10
P4 1,6 Ghz, 512 MB DDR, 40 GB og max 8x
Avatar billede n!nja Nybegynder
23. september 2002 - 19:07 #11
kører XP Pro...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. september 2002 - 19:08 #12
noget I lige kan tænke over dette..

En bærbare PC er ikke ligeså kraftig som en alm PC, og kan derfor IKKE trække en brænding på mere en MAX 8-12x
selv med 1.5Gb Ram og 2.2Ghz CPU kan man MAX brænde med 12x..
Avatar billede Hans Frederik Novice
23. september 2002 - 19:09 #13
det forstår jeg ikk!, hvad med Plexors nye 48x brænder, så skal der da en GIGA comp. til at udnytte den!! http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=1071
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. september 2002 - 19:10 #14
bhc => jeg snakker om bærbare ikke alm PC'er!
Avatar billede Hans Frederik Novice
23. september 2002 - 19:11 #15
ok, troede ikke at der var forskel når man havde den samme processorkraft, og samme mængte ram, det er nok bare mig der er dum! :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. september 2002 - 20:29 #16
jeg har en Dell Inspiron 8100 med en PIII 1Ghz, 256Mb Ram, Geforce2 Go
og den er lige så kraftig i spil som min 1Ghz T-Bird, 768Mb Ram, Geforce2 MX..

Jeg spørger, pga jeg har bestilt og modtaget en 24x brænder fra Dell, og kan MAX brænde med 10x og brændern er fundet til 24x.. og alt er sat op til det klare det.. men den vil ikke.. jeg ved så at der er andre der har problemer med det samme med den 24x brænder..
når jeg så ringer til dell support og brokker mig, så siger de bare at PC'en er for langsom *dårlig* til at kunne brænde med 24x eller over 10x.. og at de på intet tidspunkt har sagt at den ville kunne brænde med 24x..
INTET sted har jeg set at den kræver flere Gb Ram og Ghz. for at kunne udnyttes.. og Dell supporteren siger at selv hans med 1.5Gb ram max kan brænde med 12x..

så det jeg ville se var om nogen have den anden bærbar og kunne brænde med højere hastigheder..

Personligt føler jeg mig SNYDT af dell *og især når man har ventet 14dage på noget der MAX måttet tage en uge..*
Avatar billede djeclemen Nybegynder
23. september 2002 - 21:37 #17
hmm der er jo ingen forskel på en bærbar 2ghz og en alm. 2gz intel..
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. september 2002 - 21:45 #18
djeclemen => der er forskel, men jeg mener ikke at forskellen er SÅ stor, at jeg ikke kan udnytte den 24x brænder..

derfor er jeg interesseret i folk med hurtigere brændere ;o)
Avatar billede djeclemen Nybegynder
23. september 2002 - 21:47 #19
nej det burde du sagtens kunne..!!!!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. september 2002 - 22:23 #20
Jeg kan se at den hedder TEAC CD-W224E

resten er dell S/N
Avatar billede rkhdk Nybegynder
25. september 2002 - 07:47 #21
ikke nogen med hurtigere :(
Avatar billede holbech9246 Nybegynder
25. september 2002 - 10:39 #22
Jeg kender en der har en Toshiba Satelite med en 16x brænder. Den kan fint brænde med 16x. Det er en 1,7 GHz P4 med 256 MB Ram. Grunden til at den kan udnytte brænderen, er nok at det ikke er en P4 mobile processor men en almindelig, ligesom der sidder i en stationær.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
25. september 2002 - 12:43 #23
jeg har prøvet brænderen hos en ved igår med en Inspiron 8200 med 1.5Ghz P4 og 256Mb DDR Ram, og hans kan heller ikke..

btw, det ER mobile Dell bruger *har åbnet den ;o)*
Avatar billede signout Nybegynder
25. september 2002 - 20:33 #24
Den største forskel på laptops og stationære lige i denne her sammenhæng er hverken CPU kraft eller mængden af RAM. Det er IDE controlleren i maskinen der er langsommere, og harddisken der ikke kan levere så meget data. Nyere laptops bruger hurtigere diske, og der er STOR forskel på hvilket mærke man køber. De billige laptops har for det meste en langsom disk, mens de dyre som f.eks. IBM har forholdsvis hurtige diske.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
25. september 2002 - 20:38 #25
24x => 150kb*24 => 3.6Mbyte/s det burde de flereste nyere kunne...
Min Inspiron 8100 er ca 1År gammel, men alligevel mit 24x CD-rom drev overføre med mere end 1.5Mbyte/s (10x brænd)..

plus at jeg kan overføre med ca 12Mbyte/s fra HDD til Netkortet og til en anden PC..

derfor mener jeg så at 3.6Mbyte/s burde den kunne...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
25. september 2002 - 20:39 #26
Plus at jeg prøvede den hos en ven med en inspiron 8200 som ikke engang er 6mdr gammel... så den burde jo kunne klare de 3.6Mbyte/s

plus at DMA er slået til på alle drev..
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. september 2002 - 09:26 #27
Jeg venter lige nu på at modtage en mail fra Dell's "etellerandet" som burde kunne give mig et bedre svar på HVORFOR den kun køre 10x, når den sælges som 24x, og hvis det er pga den har for store Hardware krav, hvorfor disse så ikke er oplyst..
Avatar billede rkhdk Nybegynder
30. september 2002 - 21:38 #28
har endnu ikke hørt noget fra Dell