Avatar billede Slettet bruger
23. september 2002 - 14:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dato

Hej.
Jeg skal have lavet et datoscript på min hjemmeside der skrever hvornår den sidst er opdateret.
Indtil videre har jeg brugt lastupdated hvilket funger fint. Men jeg vil gerne have det i formatet :

dd mm yyyy, og så skal år være som tekst :)
fx
Sidst opdateret 23. september 2002

ps : jeg ved godt der sikkert allerede findes svarene på dette spørgsmål flere steder, men jeg har bare ikke kunne finde det.
Avatar billede marduk666 Nybegynder
23. september 2002 - 15:43 #1
hvad er den normale dato format og kan du bruge PHP?
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2002 - 15:43 #2
Kan bruge .ASP
normal er

mmddyyyy
Avatar billede bispensgipsgebis Nybegynder
23. september 2002 - 16:44 #3
Du kan eventuelt kigge lidt på DateSerial() funktionene i ASP. Den tager godt nok (YYYY, M, D), men det kan vel hurtigt fikses.

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/script56/html/vsfctdateserial.asp

God fornøjelse
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2002 - 20:00 #4
Avatar billede bispensgipsgebis Nybegynder
23. september 2002 - 21:31 #5
Eller du kan gøre som phonix har skrevet :)
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2002 - 09:31 #6
Wow, det er sku da for sygt at 2 har oprettet det samme spørgsmål samme dag.
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2002 - 09:32 #7
Tak for en meget fin løsning :)