Avatar billede avminarm Juniormester
23. september 2002 - 14:07 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Deaktiverede brugere - Til ADMIN

Kunne man ikke lukke deaktiverede brugeres spørgsmål - jeg har f.eks svar som står og "lyser" hvergang jeg tjekker hvilke sprg jeg deltager i. (http://www.eksperten.dk/spm/222447)

kunne man ikke lukke disse sprg - det generer mig de står åbne, jeg selv prøver at sætte ære i at lukke mine egne.
Avatar billede ladyhawke Novice
23. september 2002 - 14:10 #1
Helt enig, men det har været oppe at vende før :o)
f.eks.
http://www.eksperten.dk/spm/248529
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. september 2002 - 15:39 #2
Det ville være rart... men det er bare ikke muligt. Man kan jo ikke lave en automatisk procedure der kan finde ud af hvem der skal have point.

Skal point ligeligt deles mellem indkomne svar, vil vi se en masse der smider ligegyldige svar, i håb om at score lette point på den konto.

Man kunne naturligvis lade point gå tilbage til spørger... men den bryder jeg mig heller ikke om...

Mit forslag lyder, at der opfindes et nyt "flag" til spørgsmål med deaktiveret spørger.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. september 2002 - 15:39 #3
og så en funktion, så man kan filtrere disse spørgsmål fra...
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
23. september 2002 - 15:42 #4
nanoq ->
Så må man jo håbe den funktion (rødt flag?) ikke kun virker med EXPro...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. september 2002 - 15:43 #5
Den skulle naturligvis være generel... :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. september 2002 - 19:56 #6
hvad så med at slette de spørgsmål en deaktiveret bruger har oprettet? Så fremgår de vist ikke længere på listen, right? Eller jeg husker måske forkert?
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
23. september 2002 - 20:00 #7
man kunne osse give dem et hvidt flag ligesom dem der er fjernet!

-------------------------------------
EnragedBudda fortsætter point jagten :p
Jakoba; Tag dig i agt!! Jeg er i hælene på dig (placering 5.469) :p
Avatar billede eagleeye Praktikant
23. september 2002 - 22:00 #8
Jeg er tildels enig med NanoQ... Hvis en bruger er deaktiveret kan man afligevel ikke få sine points for den hjælp man har givet, så man kunne lige så godt slette de spørgsmål. Jeg er dog helt ening i de ikke automatisk skal deles ud.

Jeg syntes alternativet med et flag med en anden farve end gul er en god brugbar løsning så man ikke går ind i alle de spørgsmål hvor spørgen er deaktiveret.
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
24. september 2002 - 08:28 #9
Man kan da ikke bare slette spgm... Der er jo mange af dem der stadig har brugbare svar - og at slette dem ville jo være at gå direkte modsat E's koncept (det med en stor samling ? & !)

Men personligt stemme jeg for http://www.firewerx.dk/exp/flag_red.gif
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. september 2002 - 09:27 #10
criterius> nej selvfølgelig kan man ikke det - man kunne nøjes med at slette de spørgsmål hvor der ikke var kommet et brugbart svar endnu.
Avatar billede avminarm Juniormester
24. september 2002 - 09:34 #11
I stedet for at slette kunne man bare lukke sprg uden at dele points ud- man ville jo alligevel ikke have fået pointsne - vel ;o/

Sprg bevarers sammen med svarene go står ikke åpbent længere alle kan vel acceptere dette?
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
24. september 2002 - 10:11 #12
john_stigers ->
så skulle nogen(co-admin? slet-admin?) sidde og lede alle spørgsmål fra lukkede brugere igennem, og vurdere, om der er givet brugbare svar... Det betyder MANGE! timer hvor de skal sætte sig ind i det konkrete spgm + teste og svarene virker.

avminarm ->
det kunne man vel godt, men det giver så pludselig ikke et reelt billede af, hvem der kan svare i de enkelte kategorier.

Jeg vælger igen at henvise til http://www.firewerx.dk/exp/flag_red.gif (som må bruges frit af folkene bag E :o)
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
24. september 2002 - 10:11 #13
teste og svarene virker = teste om svarene virker
Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. september 2002 - 10:15 #14
criterius, kan de ikke bare bruge http://www.eksperten.dk/img/flag_red.gif ;)
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
24. september 2002 - 10:20 #15
hmm... tjoh... det kan de vel godt :o) Det havde jeg sgu ikke lige opdaget :o/
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
24. september 2002 - 10:27 #16
nevertheless, så må de stadig gerne bruge det, jeg så fræk har kopieret og ændret på for egen vindings skyld ;o)
Avatar billede avminarm Juniormester
24. september 2002 - 13:00 #17
criterius.dk>> man kunne vel tilføje "lukket af Admin pga deaktiveret konto" evt. med rødt et eller andet sted i sprg (først eller sidst)

eller evt. et rødt flag ;o)))
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
24. september 2002 - 13:01 #18
Har lige set at det røde flag stammer fra outlook... :o)
Avatar billede bottiger Nybegynder
30. september 2002 - 19:52 #19
når vi nu har et spørgsmål, som er oprettet af en deaktiveret bruger, eller som bare aldrig vil blive lukket (fx http://www.eksperten.dk/spm/99 ).
Hvorfor så ikke bare lukke spørgsmålet, og lade alle points blive tilintetgjort ?
Avatar billede avminarm Juniormester
17. oktober 2002 - 16:11 #20
så må det vel være debateret - og ADMIN så se se at få gjort noget ved det ;o)