Avatar billede apocolypse Nybegynder
23. september 2002 - 07:07 Der er 25 kommentarer

puter gået død

min computer har tabt pusten den kører enormt sløvt og virker ikke optimalt i cs. lige formateret , alle drivere er installeret. er som om der er "forsvundet" 2 gb på min hdd, hvordan kan det lade sig gøre? er den bare til skraldespanden eller?

AMD XP 1800+ på ECS k7s5a lan/sound
512 DDR ram
maxtor 74 GB HDD
Avatar billede ice Nybegynder
23. september 2002 - 07:24 #1
http://www.ecsusa.com/ecsusa/www.ecs.com.tw/download/driver_vga_m.htm#sisagp_110

prøv at installere agp driveren, hvis du ikke har gjort det. Kan det ikke være Windows der har brugt de 2 gb?
Avatar billede ldrada Nybegynder
23. september 2002 - 08:39 #2
vil det sige at PC'en ikke kan SE de 2gb eller at de er brugt?
Avatar billede apocolypse Nybegynder
23. september 2002 - 08:45 #3
kan godt se men har brugt 2 gb...
Avatar billede ice Nybegynder
23. september 2002 - 08:46 #4
så er det nok windows, har du prøvet agp driveren?
Avatar billede ldrada Nybegynder
23. september 2002 - 08:49 #5
nååh.... hvis du har vinduer XP så er det ikke noget problem (som jeg kalder det: første styresystem med hovedfunktion af en virus)

Jeg vil anbefale dig at installere en Win9x på pc'en da disse operativsystemer er kendt for selv at lade softwaren styre brug af hardware!

Skraldespanden burde ikke bruge så meget plads på din HDD! så højreklik på din skraldespand (den der er på skærmen) og tryk på "egenskaber" derefter kan du bestemme hvor meget af din hdd den kan bruge!
Avatar billede ldrada Nybegynder
23. september 2002 - 08:50 #6
du kunne også tjekke hvor meget hver eneste mappe i C:\ optager, du burde ikke have så mange mapper i C:\ hvis du har den mindste ordenssans
Avatar billede ldrada Nybegynder
23. september 2002 - 08:53 #7
endnu en løsning er (jeg ved ikke om dette virker i XP hvis det er det du har) er start>kør> og skriv "msconfig" (uden gåseøjne) derefter gå ind i "start" og fravælg alt andet end de ting du kan se ligger i windows mappen
Avatar billede ice Nybegynder
23. september 2002 - 08:53 #8
du kan da ikke anbefale win9x, det er jo ikke engang et OS ( :) efter min mening). Windows kom først med noget ordentlig da w2k kom ud....

//ICE
Avatar billede ldrada Nybegynder
23. september 2002 - 09:14 #9
well ice, der er jo forskellige meninger om det :D der er jo stadig folk der kan lide OS/2 og der er endog nogle små hoveder der bruger MAC OS!!!!

det er efter min mening noget særdeles uklogt noget at gøre!

Men... som jeg altid har set det, så lører Win9x meget godt hvis man har styr på sit system og altid rydder op i det! så kan man jo have Windows 2000 Pro som backup (jeg har en 74GB fra seagate og en 10GB som fulgte med min PC da jeg købte den!)

Personligt har jeg ikke problemer med min lille langsomme PC i counterstike (jeg kører med WinME, 667mhz, 128MB(skal opgradere til 128+256) og Inno3d Geforce2MX 200/32mb ram) hvor jeg som regel kommer op på de 60FPS hvilket der er fint i betragtning af mit system!
Avatar billede ice Nybegynder
23. september 2002 - 10:04 #10
hehe, kan se der er forskellige meninger :) Mac OS X er et af de mest stabile OS'er til dato. Jeg kører selv Linux og W2k(Xp lige for tiden dog)

WinME er ikke et OS :) det er en virus ;) IMHO , men det er jo nærmest som religion, ingen er (helt) enige..

//ICE
Avatar billede ldrada Nybegynder
23. september 2002 - 10:07 #11
hmm.... ælsker win2k, hader winXP, ælsker WinME, hader MAC os, ælsker win98, hader Win95, ælsker MSDOS, hader Win3x
Avatar billede cleecer Nybegynder
23. september 2002 - 10:44 #12
jeg har fået at vide at man skal skrive format c:/l. Herved skulle man kunne slette alle genveje der er skabt fra gamle styresystemer. Med andre ord kunne de 2gb der er forsvundet måske være ga´mle genveje...!
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
23. september 2002 - 11:00 #13
lol... 2gb genveje... jeg tvivler...!

Men du burde prøve at køre scandisk og defragmentere dim computer, da det godt kan give en del ekstra plads.
Avatar billede random_act Nybegynder
23. september 2002 - 11:03 #14
Kør en fdisk på den eller få et program lige som partition magic og se om de sidste 2GB er partitioneret.
Avatar billede apocolypse Nybegynder
23. september 2002 - 13:07 #15
ice
http://www.ecsusa.com/ecsusa/www.ecs.com.tw/download/driver_vga_m.htm#sisagp_110

prøv at installere agp driveren, hvis du ikke har gjort det. Kan det ikke være Windows der har brugt de 2 gb?

har hentet den der passer til mit mobo men jeg kan ikke installere den. hvordan gør jeg?
Avatar billede ldrada Nybegynder
23. september 2002 - 13:48 #16
jeg tror ikke at windows kan bruge 2gb, det gør det ihvertfald ikke normalt
Avatar billede ice Nybegynder
23. september 2002 - 14:09 #17
hmm, da jeg installerede min var der et program til det, har samme mobo. Prøv at kigge under enhedshåndtering, og se om der ikke er noget agp ting der ikke er installeret.
Avatar billede ice Nybegynder
23. september 2002 - 14:09 #18
CS og Windows kan da godt fylde 2 gb, har du husket at trække det fra din hd's kapacitet
Avatar billede apocolypse Nybegynder
23. september 2002 - 17:21 #19
når jeg tæller sammen i de mapper der ligger på c drevet bliver det til 2.7 gb...altså jeg har brugt 2.7 men hvis jeg klikker egenskaber på c drevet siger den at der er brugt 4.13 gb? hvordan kan det lade sig gøre?
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
23. september 2002 - 17:26 #20
Ved det ikke... når jeg tæller alle mine mapper sammen siger den 56,5 gb brugt og når jeg markerer C: siger den 62,7 gb... Det er faktisk mystisk!
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
23. september 2002 - 17:27 #21
Er her andre med det fænomen?
Avatar billede diamant Nybegynder
23. september 2002 - 22:58 #22
Ja. Under Win Me, der er nogle skjylte mapper der kan tage flære Gb. Det er under mappem _restore. Men hvis man ville slet dem, så skal man gribe ind registret og slet anslaget.
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
24. september 2002 - 06:03 #23
Men jeg har xp...
Avatar billede ice Nybegynder
24. september 2002 - 06:06 #24
Er det ikke WinME der tager sikkerhedsopdateringer i tide og utide, der fylder vildt meget. Jeg blev så træt af det OS, da det var som om den forsøgte at have styr på det hele, men altid gik ned alligevel. Tror godt det kan lade sig gøre at have 1,5 gb i skjulte mapper. De kan slettes på en måde, jeg for længst har glemt. Kan huske der var en masse der spurgte om det engang...

//ICE
Avatar billede ldrada Nybegynder
24. september 2002 - 10:16 #25
vis>mappeindstillinger>vis> så klik på "vis skjulte mapper", derefter  "andvend" og så "ok" og vupti, slet hvad du vil!