Avatar billede maxburner Nybegynder
23. september 2002 - 02:39 Der er 27 kommentarer og
8 løsninger

Site vurdering

Hej..

jeg har lige omprogrammeret min side, og lagt alt ind i PHP-database. mysql

Jeg vil meget gerne høre jeres vurdering om siden indhold og brugervenligheden.

Kan man overskuge tingene osv.. infoermationer, billeder og text.

Jeg ved at i er experter i at vurdere sider, kan I ikke lige tage et kig og vurdere undermenuerne..

I er velkommen i at komme med alle kritik, hvor nemt/svært er det at komme igennem.
Kan en nybegynder finde rundt osv.

Jeg har brugt en del tid på at lave et optimeret managersystem til databasen, så det er nemt og hurtigt at ændre data/uploade billeder udefra osv osv...

http://www.cyberbox.dk

- Det er for fedt at kode i php
Avatar billede maxburner Nybegynder
23. september 2002 - 02:44 #1
F.eks. er der noget der mangler, noget der skal laves bedre eller justeres.
Avatar billede djeclemen Nybegynder
23. september 2002 - 06:41 #2
JEg syntes at de blå farver er utrolig rare for øjnene, ellers også et fint design.

Det eneste der giver ikke ser rigtigt ud, er at du har brugt en for stor skrift i den box ved indkøbskurv.
Avatar billede n!nja Nybegynder
23. september 2002 - 06:50 #3
Pæn og stilren side, som er utroligt nem at finde rundt på. Den har det en sådan side skal indeholde, og ikke alt muligt unødvendigt gejl.

Jeg mener at selv en nybegynder uden problemer vil kunne navigere rundt på siden.

Nu har jeg ikke sendt en bestilling, men umiddelbart ser det ud til at det er lige til at gå til.

Det eneste der mangler er måske at man ikke kan betale med kreditkort.

Mvh N!NJA
Avatar billede webdogs.dk Nybegynder
23. september 2002 - 06:50 #4
Din side er meget overskuligt og let at finde rundt på, men den mangler stadig en del.

Top banneren bør være ligeså bred som hele siden

Den lilla farve er ikke sælig pæn bruge den hvide som går igen i topbanneren ´

dine under menu bokse er ikke særlig pæne der skal ikke være skygger på

Lave evt mouse over på menuen istedet for

lave mere grafik på menu boksen og boksen til indkøbs kurven de ser lidt tamme ud

De skygger du bruger på dine forskellige bokse er ikke så pæne og gør siden langsom
Avatar billede simona Nybegynder
23. september 2002 - 07:52 #5
Under Gallery > El-wires : Nå man klikker på ex. det første billede, kommer der et stort et frem hvor du med TO knapper giver mulighed til at vende tilbage til udgangspunktet. Hvorfor ikke lade den ENE af knapperne give mulighed for at BLIVE og se HELE galleriet - det er lidt irriterende at skulle "tilbage" og klikke IGEN.. (Det er lidt tidligt og jeg formulerer mig dårligt - ved det, men håber at jeg kan gøre mig selv forståelig nok)

Faktisk gælder dette problem flere steder - alle de steder du har lavet denne fint med TO tilbage knabber

Mht. tekststørrelser, så kan jeg godt se at de er lidt store - har læst nogle af de andres udsagn - og er faktisk enig. Men på den anden side, så er det også "brugervenligt".. man kan læse det man skal og DET lever op til en side som har en bestemt funktion - nemlig at vise og sælge div. computerdimser :0) sååå jeg ved ikke helt om det har så stor betydning

Navigationssystemet er helt i top, og det er helt fint nemt at finde rundt i. Jeg er nået helt frem til at skulle betale og har lige opdaget at siden registrerer ens IP nr.. Det er da en sjov detalje! (Tja måske er den almindelig, men jeg har bare ikke lagt mærket til det før)

Farverne er "okay"... der er ikke noget forstyrrende element og den er i reglen ret stilren!

Lige tilbage til noget txt.. Personligt kan jeg ikke så godt li' at der på forsiden står "Velkommen til ....." Jeg ved ikke, det føles lidt unødvendigt. Hvorfor skriver du ikke den tekst i top-bjælken.. Du ved, der hvor der står "Microsoft Internet Explorer"

Der gik lige nogen tid før JEG vidste hvad siden VAR for en.. Har først lagt mærke til at det står oppe i toppen under logoet, meget senere.
Når du nu har valgt at lave al' txt lidt større end middel, så skal du bare vide at netop "denne" tekst "Drukner". Den er ikke særlig synlig fordi den er meget mindre end brødteksten... Det er et problem!
Jeg syntes godt at logoet kan tåle at komme op i størrelse SAMTIDIG med at du lige gør det banner lidt større så det HOLDER venstre og højrekant..

Det store hvide felt  på siderne har en skygge der går opad. Det ser meget mærkeligt ud når alle andre skygger falder ned th. Ydermer kommer der en underlig lyserer blå i den nedadgående retning.
JEG syntes du skal vælge at lave skyggen så den ligner de andre. Hvilket også vil betyde at kolonnerne bedre kan holde overkant.
F.eks. herinde: http://www.cyberbox.dk/elektronik.php?el=led&tst=4
der falder skyggen i den hvide(som viser indhold i indkøbskurven) pludselig den "rigtige" vej.. og samtidig får du igen et problem med at der bliver holdt venstrekant....der er altså lidt for rodet.. du skal være mere konsekvent her!!!!

For det tekniske; 10@13 (Syntes det virker som en side der bare kan det den skal... hverken tung eller noget men omvendt.. hopper alle fotos lidt for meget i det de loader)

For "orden" :0) 8@13 (Den kan du hurtigt få hævet lidt)

For design; 8-9@13 (Hvis den skal højere vil JEG kræve noget lidt mere UNIKT, siden er OKAY men ikke UNIK)
Avatar billede maxburner Nybegynder
23. september 2002 - 10:11 #6
Jamen sikke en responce - det er dejligt at se.

#djeclemen
Takker, jeg har rettet den til almindelig bogstaver.

#Ninja
Ja, det med dankort har du helt ret i, men jeg skal lige finde ud af hvordan jeg kan sætte det system og hvorfra man kan gør det.
- Ellers tak for kritiken

#webdogs.dk
Jeg har også gjot meget ud af at det skal være meget nemt og overskueligt at finde rundt, da jeg selv kender det når man fare vild på nettet.
Lilla farve?, top banneren er 750 pixels, så den kunne være i et 800x600 skærm.
Mener du de små bokse der kommer frem med under meneuer? hvad mener du med mus?
Jeg kan ikke tror at de skygger gøre sidn langsom, da modul grafikken kun består af 2 x (9 firkanter af ca. 700byte) det er alt hvad der er brugt til grafikken.

#simona
- Ja det var eller en lang omgang kritik :))
Jeg er ikke helt med hvad du mener med gallerier.
Gallery området skal også konverteres til databasestyring, men skal lige finde ud af hvordan jeg få den gjort automatiske thumb billed scallereing af uploadede billeder.

Der har været nogle og sagt at jeg havde for små tekst på siden, især når de kørte 1280x1024 så kunne de ikke se, så jeg har sat et størrelse op på alt tekst.:)

Grunden jeg har sat IP aflæsning på er af den grund at der var nogen der syntes det var sjovt at bestille noget til ukendte adresser, navne og mail.
Derfor har jeg sat det på så jeg altid kan spore IP,tid og dato. Hvis det skulle går hen og blive for meget, så jeg kan anmelde personen.

Det er rigtig hensyn til forsiden, det er en gammel vanne man byder velkommen :) - rettet.

Det med skygger er jeg ikke helt med der...
For at kunne se alle farver på siden, skal skærmoplysning køre 32BIT, ellers vælger browsen at selv at skabbe underlige farver/overgang.

Jeg har også overvejet, at gøre grafikken lidt mere enklere, men ved ikke til hvad. Grafikken er kun et 'skin' overtræk og kan skiftes ud uden prob.

Jeg har adsl, så her kommer alt grafikken næsten hurtigt op. hvis jeg satte size på thumbs, vil den scalere alle billeder til den faste size, og billederne vil så blive underlige.

Orden, ja.. den er jeg også enig i, startsiden især ser rodet ud..

Hvad skal der ellers til at gør siden UNIK. Siden er sådan set ikke kun for min skyld, det er mere for brugernes skyld, og det er dem der skal finde rundt på siden.

Derfor vil jeg meget også gerne gøre siden nem og hurtig at komme igennem.

- jeg takker indtil videre for jeres bedømmelse af siden, det tager sin tid at kode. Og som i skriver lidt indirekte, så trænger grafikken til lidt mere ren stil.
Avatar billede maxburner Nybegynder
23. september 2002 - 10:14 #7
wow - jeg fik lige læst mit igennem, sorry der er stave/skrive fejl. :))
Avatar billede simona Nybegynder
23. september 2002 - 10:21 #8
Det skygger: Under de hvide "kasser" har du lagt en skygge! Disse skygger skal falde i samme retning! Det gør de ikke nu! Har du ikke lagt skygger under?... Hvis ikke... hvorfor skaber browseren så skygger i forskellige retninger?

Vedr. Gallerier: Under menuen Gallery, har du 3 undermenuer. Derinde kan man SE nogle billeder. Når man klikker på det første (f.eks.) så kommer det op i et stort format. Jeg  mener bare at du kan gøre det muligt at "beholde" det store vindue oppe ved at sætten en knap ind med "Næste" i stedet for to "Tilbage".. var det det du ikke forstod?

Det med tekstens størrelse syntes jeg ikke gør noget!!
Avatar billede maxburner Nybegynder
23. september 2002 - 10:29 #9
#simona
De hvide skulle forstille at 'vinudet' er trykket ned i pladen, derfor skal skyggen også være den anden vej..

Galleri. - nåhhh, ja ok på den måde.. :)))))
Men det kræver at billederne bliver lagt på en anden måde på hjemmeside, feks i en database, så kan 'bladering' lade sig gøre. Har også haft planen for at gør. :)
Avatar billede simona Nybegynder
23. september 2002 - 10:36 #10
Vedr det med vinduet der er trykket ned i pladen: Ja så SKAL skyggen vende den anden vej. Du har ret!
MEN det ser IKKE godt ud!
Ved ikke om der er noget galt med mit syn. Men for mig er det ikke nemt at se. Det LIGNER en fejl! Øjet ser kun uregelmæssighederne - som det ligner!
Avatar billede maxburner Nybegynder
23. september 2002 - 11:07 #11
*GGG* oki... jeg vil kigge på det og se om jeg kan gøre det bedre, lidt senere :)

Ellers andre ting? hvad med hele indkøbskurv system, er det oki, overskuleigt osv..Har også gjort noget ud af den, så man stadig lige kan se hvilke vare man har i kurven, ved at trykke på dem og se den enkelte ud fra kurven... der er virklig gået i detaljer for at gøre det hele nemt og lige til..
Avatar billede simona Nybegynder
23. september 2002 - 11:21 #12
Syntes ellers det er en helt udmærket side. Funktionel og lige ud af landevejen :0)
Indkøbskurvesystemet er vildt godt!
Vedr. vinduet der er "trykket ned i pladen".. det kunne også bare være en del af pladen, så det er helt flat! ??? Bare et forslag!

Så, nej ellers ikke noget! Flot arbejde! :0)
Avatar billede maxburner Nybegynder
23. september 2002 - 11:39 #13
Jeg takker for den postitiv bedømmelse.
Der er også virkelig brugt mange timer/uger på at programmere den side, for at gøre det så nemt og overskueligt som muligt.

Jeg har også omprogrammeret siden flere gange, og optimeret sourcen hele tiden. Så alle moduler ikke fyldte så meget og reduceret moduler ned til 10-20% af den oprendelig størrelse og antal.

Indkøbskurven og hele database styring, inkl. managerprogram, som styre alle vare på siden, har nok været det sværeste at bygge op.

Og her op til weekenden, lave hele konvertering fra kode til database har taget alt min tid. Min mus og tastaturet har heldigvis overlevet det hårde arbejde.

Det sidste der mangler er nok galleri styring og grafikken skal lige rettes på.
Og alle de manglende billeder og infoer er næste skridt..

Man koder og koder, synes aldrig man bliver tilfreds med sit arbejde.:)
Avatar billede maxburner Nybegynder
23. september 2002 - 11:50 #14
øh, hvordan mender du med 'en del af pladen' ?
Avatar billede simona Nybegynder
23. september 2002 - 11:58 #15
Du sagde: "at 'vinudet' er trykket ned i pladen"
Jeg siger om det selv samme vindue, at det skal være en "del af pladen" = altså hverken trykkes ned eller hæves!! Bare et hvidt område!
Avatar billede maxburner Nybegynder
23. september 2002 - 12:16 #16
:) oki..
Avatar billede izemate Nybegynder
23. september 2002 - 19:36 #17
Jeg er enig her! Det ser lidt grimt ud med den "under" menu! den skal helt klart uden skygge.
personligt syntes jeg at du skal gøre mere ved selve designet.
Jeg er enig i dig med at blå er en behalig farve men så meget !
Du kunne msåke lave backgrounden lyse grå selve menuen lyseblå.
Og så syntes jeg at midten også ser grim ud når den er "trykket" ned i siden. ser ikke for smart ud :)
håber du kunne bruge noget af det

\\iZe^MaTe > www.izemate.tk
Avatar billede maxburner Nybegynder
24. september 2002 - 13:55 #18
Jeg har så fjernet boksen rundt om undermenuer.
Men jo jeg er også indenfor at skiftet grafikken til lidt mere cool.. men jeg har ikke selv tid, og der er helelr ingen der er kommet med forslag som kan hjælpe mig, så den forbliver sådan indtil videre :))
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2002 - 15:26 #19
php sucks sgu...
Avatar billede maxburner Nybegynder
25. september 2002 - 15:57 #20
Skulle asp være bedre??? MS.
Jeg foretrækker PHP, meget hurtigere sikre og, nemmere at styre...
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2002 - 16:00 #21
kolmorgen> I reglerne er der faktisk et punkt der forbyder irrellevante indlæg/spam.

Pas på du ikke overtræder det...
Avatar billede maxburner Nybegynder
25. september 2002 - 16:02 #22
thanx
Avatar billede maxburner Nybegynder
25. september 2002 - 16:05 #23
Og i øvrigt så er det en smagssag. bare fordi asp er mere udbredt pga MS-server er det jo ikke ensbetydende at det er meget bedre end php, noget synes at php er avanceret, so what. det virker..
Du synes nok at asp er bedre fordi det er lettere, jeg synes at php er bedre da der er flere muligheder og hurtigere på min hjemmeside..

samme debat om asp vs php
http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?fID=19&tID=26189

Det var bare det :)))))
Avatar billede gaunt Nybegynder
25. september 2002 - 16:23 #24
Umiddelbart ser det grumt ud af dine boxe ikke har samme bredde hele vejen ned, ligesom din menu har blå streger i..

www.streetwise.dk/cyberbox.png
Avatar billede maxburner Nybegynder
25. september 2002 - 16:45 #25
det skulle den ikke gøre...

fordi alle de steder jeg har testet den, ser den sådan ud
http://www.cyberbox.dk/andet/web.jpg
Avatar billede maxburner Nybegynder
25. september 2002 - 16:47 #26
dit web billed ser meget underligt, alene fontene er slet ikke se samme
Avatar billede maxburner Nybegynder
25. september 2002 - 16:51 #27
øh, hvorfor bruger png,, det er for tungt
Avatar billede maxburner Nybegynder
25. september 2002 - 16:58 #28
Har taget dit billed for sammenligning - slet ingen forskel, kun at jpg fylder kun 1/6 del af png:

http://www.cyberbox.dk/test/serverpc.png = 664Kb - Dit billed
http://www.cyberbox.dk/test/serverpc.jpg = 102Kb - samme billed men i jpg (10% compr)
Avatar billede gaunt Nybegynder
25. september 2002 - 17:19 #29
maxburner : jeg bruger png, fordi det bruger mit snapshotprogram.

Mit webbilled er ganske som det var i min browser. Muligvis fordi jeg ikke har de fonte du har specificeret.
Avatar billede maxburner Nybegynder
25. september 2002 - 17:34 #30
De fonte er standard i windows. arial og verdana
Avatar billede gaunt Nybegynder
25. september 2002 - 17:37 #31
Det er de sikkert. Men jeg bruger ikke windows.. og det er der ikke alle på nettet der gør. Ligesom det ikke er alle der kører InternetExplorer.
Avatar billede maxburner Nybegynder
25. september 2002 - 19:15 #32
*GGG* oki. men det er så også svært for mig som laver hjemmesiden hvilke fonte linus understøtter..
Avatar billede gaunt Nybegynder
25. september 2002 - 19:20 #33
Ja.. det er ikke altid lige nemt.. men hvis man validerer sin kode, har man gjort sit, for at siden virker over alt :)
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
27. september 2002 - 11:08 #34
8@13
Synes den er FOR blå ;O)
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
11. januar 2003 - 16:34 #35
cool nok :D