Avatar billede ninjaniller Nybegynder
23. september 2002 - 00:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ingen adgang til netværket

GODDAW

Vi har oprettet netværk i vores andelsboligforening, men der er ingen adgang til andre computere. Internettet virker fint.
Alle klasiske løsninger er prøvet (dele filer osv.) Hvis jeg kobler min computer til andre netværk er der ingen problemer. Kan det skyldes en indstilling på routeren eller switchen?

Ninja
Avatar billede riversen Nybegynder
23. september 2002 - 07:13 #1
prøv at tilføje protokollen netbeui
Avatar billede stigterp Nybegynder
23. september 2002 - 08:32 #2
Det er nok med vilje skal du se. Har hørt om flere af disse opsætninger, hvor man ikke havde taget højde for dette. Og hvor folk uanede delte filer med resten af andelsboligforeningen. Ganske ubehageligt.

Netværket er sikkert delt op enten vha. subnetting eller måske endda med Vlan's.
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. september 2002 - 08:42 #3
Du kan også installer Wins, men som stigterp skriver bør I overveje om I virkelig ønsker dette. Jeg finder det fint at de enkelte computere ikke kan se hinanden
Avatar billede ninjaniller Nybegynder
23. september 2002 - 10:35 #4
Som kommentar vil jeg også lige nævne at jeg ikke engang kan finde min egen computer via "andre computere"
Avatar billede maximus25 Nybegynder
23. september 2002 - 11:24 #5
Har i statiske(faste) ip adresser eller dynamiske ip adresser ?
Avatar billede ninjaniller Nybegynder
23. september 2002 - 11:53 #6
svar maximus:
der er automatisk tildeling af ip adresser
Avatar billede maximus25 Nybegynder
23. september 2002 - 11:56 #7
hvis det ikke drejer sig om ´mange maskiner kan du prøve at sætte statiske ip adresser. Det kan hjælpe hvis man tvinger en fast adresse igennem
Avatar billede ninjaniller Nybegynder
23. september 2002 - 12:02 #8
Hvordan sættes systemet op til dette?
Avatar billede maximus25 Nybegynder
23. september 2002 - 12:40 #9
prøv dette:

Højreklik på netvræksikonet på skrivebordet...klik på egenskaber....højreklik på LAN-forbindelse....klik på egenskaber.....marker internetprotokol(TCP/IP)....klik på egenskaber...sæt hak i "brug følgende ip-adresser" .

Her kan du så sætte dinne ipadresser, feks. 192.168.1.1, 192.168.1.2 osv
Avatar billede maximus25 Nybegynder
30. september 2002 - 19:07 #10
Har du løst problemet ? Hvis du har synes jeg godt du kunne være så venlig at afgive lidt points........
Avatar billede maximus25 Nybegynder
01. oktober 2002 - 07:56 #11
Takker:)