Avatar billede sita Nybegynder
19. september 2000 - 15:35 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Flash intro

Er Flash 5 meget bedre end Flash 4 og hvad er de vigtigste (brugbare!!!) aendringer.

Skal jeg købe det?
Avatar billede allandk Nybegynder
19. september 2000 - 15:40 #1
Der er først og fremmeste en række ændringer i programfladen, der gør det mere overskueligt at arbejde med.

Der er en del funktioner, der er lagt ud i paneler som dem du måske kender fra PhotoShop. De kan dockes uendeligt oven i hinanden eller ligge hver for sig.

Med de nye paneler er det også en saml sag at tilføje Actions til både Frames og Instances af dine symboler og MC\'s

Det er nok dét du først vil få øje på.

Du kan - asom altid - downloade en 30 dages prøveversion hos http://www.macromedia.com

ab :)
Avatar billede allandk Nybegynder
19. september 2000 - 15:44 #2
Har du allerede købt 4\'eren så lær du bare den at kende først. Er du allerede godt kendt i 4\'eren så bør du opdatere til 5\'eren, for du vil før eller siden få lydt til at komme i gang med den og så er det næsten fjollet at vente et ½ eller 1 år med at komme i gang.

Hvem ved til den er der måske en 6\'er  på vej...

ab :)

P.S. Hvis du installerer 5\'eren starter News in Flash 5 automatisk og her kan du læse mere om hvad der er nyt.

Du kan også læse det herunder...

What\'s new in Flash 5

The new features in Flash 5 provide enhanced capabilities for creating artwork, streamlining your workflow, and creating interactivity. Flash 5 also includes greatly expanded capabilities for creating actions with ActionScript. See \"What\'s New in ActionScript\" in ActionScript Help.

Creating artwork

Enhanced color controls, including the Mixer panel, Fill and Stroke panels, Swatches panel, and Fill and Stroke toolbox controls, provide expanded capabilities for painting artwork. See Working with color overview.

New selection highlights make it easy to identify selected lines, fills, and groups as well as the color of selected objects. See Selecting objects.

Draggable guides aid you in arranging objects on the Stage. See Using the grid, guides, and rulers.

The Pen tool lets you create precise paths; it works like the Pen tool in Macromedia FreeHand or Macromedia Fireworks. See Using the Pen tool.

Workflow

New panels for working with color, type, actions, frames, instances, and entire movies make it easy to access options for modifying elements in Flash movies. See Flash basics overview.

Shared libraries let you link to library items as external assets. You can create font symbols to include in shared libraries, as well as buttons, graphics, movie clips, and sounds. See Using shared libraries.

The Macromedia Dashboard provides a way for you to easily keep up with the latest information on using Flash. See Macromedia Dashboard for Flash.

Custom shortcut keys allow you to create your own shortcuts for Flash commands and functions to customize your workflow. See Customizing keyboard shortcuts.

Support for importing MP3 sound files lets you import sounds into Flash that are already compressed. This reduces the time required for publishing and exporting a movie with sound, since you don\'t have to compress the sounds during export. Using compressed sounds reduces the file size of completed movies and reduces memory requirements during authoring. See Adding sound overview.

Interactivity

Expanded ActionScript provides greatly enhanced capabilities for creating interactivity in Flash using ActionScript. See ActionScript Help.

The Movie Explorer lets you easily view the complete contents of the current movie and view the Properties panel for a selected item to modify it. See Using the Movie Explorer.

The Print action lets you assign actions for printing Flash movie frames from the Flash Player as vector or bitmap graphics. See ActionScript Help.
Avatar billede allandk Nybegynder
19. september 2000 - 15:44 #3
Og mere her...

Expanded cross-product integration

Support for importing FreeHand and Fireworks PNG files lets you import these files directly into Flash as editable graphics, preserving layers, text, and other elements. See Placing artwork into Flash.

Enhanced integration with Macromedia Generator lets you extend the Flash authoring environment to create fast-changing dynamic content. See About Generator and Flash.

Enhanced integration with Macromedia Fireworks lets you easily launch Fireworks to edit bitmap images imported into Flash. See Editing bitmaps.

ab :)
Avatar billede deram Nybegynder
19. september 2000 - 17:34 #4
Flash 5 er ret lig Flash 4.

Se f.eks. www.flasher.com.uk

Men som Allan rigtigt siger er det mest brugervenligheden der er ændret/forbedret.
Avatar billede gotcha Nybegynder
19. september 2000 - 18:59 #5
Efter min mening, er den helt klare fordel ved Flash 5 det forbedrede ActionScript (programmeringssproget i Flash). Der er kommet enorme forandringer og syntaksen er opbygget efter internationale standarder, således at den nu minder meget om JavaScript. Der er meget større muligheder (XML etc.) med den nye version, så jeg vil helt klart anbefale, at du kaster dig over Flash 5, hvis du har tid (det kan overhovedet ikke betale sig at lære sproget til Flash 4, da syntaksen som sagt har ændret sig så meget!).

Det er bare at komme i gang :o)
Avatar billede sita Nybegynder
20. september 2000 - 01:59 #6
Tak for svarene! Ikke sikker, men måske har Gotcha mest ret - bare med at komme igang!
Avatar billede allandk Nybegynder
20. september 2000 - 08:53 #7
God fornøjelse!

ab :)