Avatar billede jlj Nybegynder
19. september 2000 - 13:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sammenhængende ord

Kan man i Word forhindre, at to ord bliver delt af et linieskift? Dvs. fortælle Word, at disse to ord hører sammen og ikke må deles?
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
19. september 2000 - 13:28 #1
I stedet for at trykke mellemrum mellem hvert ord skal du bruge:
Ctrl+Shift+mellemrum
Avatar billede Claus Mester
19. september 2000 - 17:25 #2
Hej jlj

Det kan man godt og faktisk relativt nemt. Du gør følgende:

Først markerer du HELE det ord, der nu står delt og som du ikke ønsker skal deles. Derefter følgende:

I menuen -Funktioner- vælger du -Sprog-. I
-Sprog- vælges -Orddeling-. I den fremkommende menu, er der formentlig markeret \"Aut. orddeling\". Denne markering fjerner du. Således fjernes aut. orddeling KUN fra det markerede.

Mvh
Claus
Avatar billede jlj Nybegynder
20. september 2000 - 09:40 #3
Hej Claus
Din forklaring går på at undgå at dele et ord, hvor mit spørgsmål gik på at få to ord til at hænge sammen.
Jeg har fået svar på mit spørgsmål fra Peter Eriksen, men tak for din ulejlighed.