Avatar billede psy8 Nybegynder
22. september 2002 - 15:37 Der er 21 kommentarer og
8 løsninger

AMD eller Pentium

Hey...
Jeg skal snart købe ny processor! Hvad vil i foreslå??
Overvejer: Pentium 4 Northwood 2.4Ghz (Socket 478), eller en Athlon Palomino XP 2100+ 1.73GHz, BOX.

Skal fatisk bare ha' den der er hurtigt og mest stabil og lægst holdbarhed (den skal ikke overclockes).
Avatar billede realize Nybegynder
22. september 2002 - 15:39 #1
katte ville vælge Pentium 4
Avatar billede psy8 Nybegynder
22. september 2002 - 15:40 #2
ehm hvad mener du med det realize ?
Avatar billede iceworld.tk Nybegynder
22. september 2002 - 15:40 #3
Amd XP 2600+ da :D
Avatar billede iceworld.tk Nybegynder
22. september 2002 - 15:40 #4
smider lige linkus :D
Avatar billede iceworld.tk Nybegynder
22. september 2002 - 15:40 #5
hunde ville vælge Amd XP 2600+
Avatar billede realize Nybegynder
22. september 2002 - 15:41 #6
der skulle også snart komme en 3 Ghz fra intel
Avatar billede iceworld.tk Nybegynder
22. september 2002 - 15:41 #7
mente nu mp 2100 ikke 2600+ DOH
Avatar billede iceworld.tk Nybegynder
22. september 2002 - 15:43 #8
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244577987

Mente nu altså Xp 2200+

men hunde ville stadig vælge Amd XP 2600+ men den er bare ikke lavet endnu ;D
Avatar billede iceworld.tk Nybegynder
22. september 2002 - 15:45 #9
"Stabil" tja Både Amd og Intel er lige stabile .. men du sparer mange penge med en AMD  ...
Avatar billede iceworld.tk Nybegynder
22. september 2002 - 15:47 #10
Avatar billede psy8 Nybegynder
22. september 2002 - 15:47 #11
ja, men jeg vil også have den der er hurtigst!
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
22. september 2002 - 15:47 #12
ville selv vælge Pentium 4 som jo er bedst :)
Avatar billede initializing Nybegynder
22. september 2002 - 15:48 #13
Holder mig altid selv til AMD.
Avatar billede rs2000 Nybegynder
22. september 2002 - 15:54 #14
Det er vist den evige diskution:)
Men jeg er nu meget glad for min AMD XP2000+'er
Den yder jo meget godt.og ligge på et rimeligt temp. niveau (48grader)
Avatar billede iceworld.tk Nybegynder
22. september 2002 - 16:00 #15
Jeg sidder med en amd mp 1800+ OC til 2100+ Den holder sig på 50grader :D
Avatar billede amd Nybegynder
22. september 2002 - 16:37 #16
Dum diskution, de spms hvor man diskuterer det, bliver altid 5 km lange;o)
Jeg ville nok vælge en amd 2000+.
Det er meget forskelligt, hvad folk vælger, det kommer for det meste an på hvad man skal bruge den til.
Men jeg synes altså du får mest for pengene hvis du køber amd;)
Avatar billede clausfh Nybegynder
23. september 2002 - 17:23 #17
Pris forskellen på amd og intel er så lille efterhånden at jeg ikke vil tøve med at købe P4. Den er stabil og kan tåle at miste køling. DET KAN EN AMD S.. IKKE. Jeg har personlig erfaring med det. Når du køber en amd skal du også købe en anden køler end den der er med, da den der er med orginal ikke køler nok. Hvad siger det dig om amd?
Avatar billede iceworld.tk Nybegynder
24. september 2002 - 13:56 #18
Haha GRIN ... man kan sq da bare købe en med BOX :D Hmm AMD ikke kan tåle at miste kølingen det er sandt men hvornår er det lige den mister kølingen ??? AMD (in a BOX) kan jo ikke miste kølingen :D Amd yder mere ved lavere Frekvens (MHZ) ingen tvivl om det ... og P4 Har de hurtigste (og dyreste) processore, tja Jeg synes at jeg har målt min 2100 + (amd) at kører med samme hastighed som p4 2.2 (målt med forskelige tools) :D

// Iceworld over and out

ps. AMD (2200+) koster 800 mindre end p4 2.2 og de yder det samme :D
Avatar billede iceworld.tk Nybegynder
24. september 2002 - 13:57 #19
psy8 skriv lige hvad det blev
Avatar billede amd Nybegynder
24. september 2002 - 15:40 #20
*G*
Der medfølger KUN køler med en amd cpu hvis man er så dum at købe box!
De mister ikke kølingen, hvorfor fanden skulle de det?
I så fald kan man sætte en shut down temp på mobo, men det sker slet ikke, hvis man har en orndelig køler!!
Avatar billede -simon- Nybegynder
24. september 2002 - 20:32 #21
Jeg har lige købt en P4 NW2 2,4 GHz. Jeg kan uden problemmer clocke den til 2,8 GHz med standart køler. Køleren larmer ikke mere end min gamle P3 (og den larmede selvfølgelig ikke) Overclockning er Intels stærke side hvor det derimod ikke er noget der er godt med en AMD. En P4 2.4 GHz med køler koster 1961 kr mens en AMD XP 2200+ koster 1451 kroner UDEN køler, køleren lan så købes for et beløb fra 250 kroner. Så i alt koster en XP 2200+ mindst 1701 kroner. P4 2,4 GHz yder en del mere end XP'en og kan i oven i købet clockes til at køre hurtigere. Så.. jeg er i hvert fald mega glad for mit nye P4 system, og har medlidenhed for alle dem derude der sidder med en XP processor :(
Avatar billede -simon- Nybegynder
24. september 2002 - 20:33 #22
BTW, min CPU ligger præcis på 41 grader lige nu. Den kører 2,4 GHz med standartkøler og ingen af mine kabinetblæsere er aktiveret
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
24. september 2002 - 20:37 #23
-simon- >>> hvorfor har du ondt af os?
Avatar billede s.b.a Nybegynder
24. september 2002 - 20:41 #24
Jeg har også lige købt en Pentium 4 Northwood 2,4 GHz, men jeg har desværre ikke fået den til at virke i nu :)

Men jeg ville anbefale P4 de bliver ikke lige så varme som AMD også synes jeg at de yder mere :)

Men det kommer jo så igen an på hvad din computer skal bruges til...

Spil? Så kan du da godt vælge AMD

;0)

Suran
Avatar billede -simon- Nybegynder
24. september 2002 - 20:46 #25
Det er da ligemeget hvad man skal bruge CPU'en til når den kører så hurtigt. Med hensyn til om den skal bruges til spil er det da ingen fordel at vælge AMD ? Mna køber da ikke en P4 2,4 GHz til kun at kører Office ? P4 yder i dag mest til pengene og er derfor det bedste valg.

kreidlerhansen> Ja... hvorfor mon ?

sba > Hvad er problemmet da ?
Avatar billede -simon- Nybegynder
24. september 2002 - 21:04 #26
BTW Det hedder AMD eller Intel ;)
Avatar billede s.b.a Nybegynder
24. september 2002 - 21:28 #27
Problemet var et Defekt MB som jeg har sendt tilbage og venter på at få en ny :)

Suran
Avatar billede torben.s Nybegynder
24. september 2002 - 22:35 #28
*AMD* to the day i die...

bare mine 0,00053 euro :)
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
28. september 2002 - 08:09 #29
Jeg tror ikke på at en p4 yder mere for pengene! Jeg ville vælge en AMD xp2200+ , som jo faktisk er rimmelig bilige, og ihvertfald en klar vinder når det kommer til ydelse/pris!

Men hvis jeg var dig og et ikke hastede helt vildt med den processor, så ville jeg vente, til amd kom med deres xp2600+ og 2800+ ...