Avatar billede fishkiller Nybegynder
22. september 2002 - 14:37 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Sindsygt enhedsnavn

Jeg sidder og vil formatere min pc, men når jeg vil slette min gamle partition med fdisk kan jeg ikke fordi jeg skal skrive det enhedsnavn der står ovenover, men det indeholder tegn jeg umuligt kan lave på et tastetur... HHHHJJJJJJJJÆÆÆÆÆÆÆÆÆLLLLLLLLLLPPPPPPPPPP

MVH ham der gerne vil spille battlefield 1942 igen
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. september 2002 - 14:52 #1
hvis du skal installere enten Win2k eller WinXP kan du formatere under installationen.
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2002 - 18:20 #3
Hvis du ikke har løst dit problem kan det løses således
gå ind på http://www.phibo.org/download/tinylinux/hal91/
vælg ver. Hal91-040.img og download det.
Det er et lille program som kan være på 1 diskette når der er udpakket
sæt disketten i A-drevet og genstart Pc'en - sørg for at Pc'en booter fra A-drevet
Efter at Pc-en er genstartet for du en kommandpromt som du kan arbejde ud fra
hvis din harddisk er master på den primære kontroller hedder den  /dev/hda1
hvis din harddisk er slave på den primære kontroller hedder den  /dev/hda2
I dette eksempel går vi ud fra at din harddisk er master på den primære kontroller
ved promten skriver du  - fdisk /dev/hda1 - du kan nu vælge m for help, gør det -
vælg p for print - du kan nu se om der ligger partitioner på din harddisk hvis der ligger partitioner
og de ikke er tilfredsstillende vælg d for delete
Er din disk stadig upartitioneret vælger du n for at tilføje partition - p for primær - 1 for 1. partition
du angiver nu den størrelse du ønsker partitionen skal være på for 10 GB dette gøres ved at du angiver
cyl. nr  nemlig  0 som startcylinder slutcylinderen må du selv regne dig frem til i forhold til det totale
antal cyl. som du kan aflæse på skærmen, herefter vælger du t for at ændre filsystemet - vælg L for at få vist filsystem koderne - vælg c for fat 32 - vælg p for print, nu skulle der gerne vises en windows partition - vælg w for at skrive til harddisken - sæt en win98 startdiskette i A-drevet og genstart Pc'en
ved promten skriver du format c:\ og så kender du sikkert resten
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. september 2002 - 09:44 #4
takker for pointene, fandt du ud af noget?
Avatar billede hojben Novice
23. september 2002 - 09:46 #5
takker og spørg om det samme ;)
Avatar billede fishkiller Nybegynder
23. september 2002 - 10:19 #6
Ja det hele kører som det skal nu. Jeg kunne godt nok ikke bruge den .img fil til noget. Hvad åbner du den med?