Avatar billede tina_j Nybegynder
22. september 2002 - 13:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

CDRWin kan ikke genkende størrelsen af blank CDR

Hej
Jeg håber nogen kan hjælpe mig med et lille problem. Jeg har lige købt nogle blanke CDR på 700 mb, men når jeg vil brænde min bin/cue filer (som cdrwin siger varer 79:23:72 min) får jeg en advarsel om at disken er længere end 74 min og om jeg vil fortsætte.
Spørger CDRWin ALTID om det, hvis man prøver at brænde over 74 min, eller kan den bare ikke finde størrelsen på cdr'en?
Jeg mener ikke jeg kan huske at blive spurgt om det, med de "gamle" 700 mb cdr. Så måske er det fordi det er et nyt mærke af cdr jeg har købt?

Og som det VIGTIGSTE svar jeg søger...:
Har det nogen indflydelse på brænding og eller kvalitet hvis jeg bare siger OK???

(ps jeg har altid brugt vivastar 700mb/80min, men har nu prøvet at købe fuji 700mb silver disk)
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
22. september 2002 - 13:54 #1
"... får jeg en advarsel om at disken er længere end 74 min og om jeg vil fortsætte"

- ja det er da rigtigt nok at den er større end 74 min hvis det er en 700 MB CD... bare tryk OK, ellers så kan du være rimeligt sikker på at der kommer en fejlmeddelelse hvis der er noget galt ;)
Avatar billede tina_j Nybegynder
22. september 2002 - 14:00 #2
Fint nok, jeg tager chancen. Jeg ville bare være 100% sikker, da jeg allerede har ødelagt flere cdr. Og de var skam dyre nok :)

Men plejer cdrwin ALTID at stille det spørgsmål når man brænder cdr'er over 650 mb?
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
22. september 2002 - 14:17 #3
Nej, det burde CDRWin da ikke spørge om. Prøv at downloade den nyeste opdatering ved at gå i Help -> Update.
Avatar billede tina_j Nybegynder
26. september 2002 - 10:46 #4
Nu står verden ikke længere. Nu har jeg ødelagt 5 cdr'er fordi jeg bare sagde OK, så et eller andet er der galt.
Og med hensyn til nyeste opdatering, så burde det ikke være nødvendigt, da jeg tidligere har kunnet brænde uden problemer.

Nye 30 point på højkant til en der kan komme med en fornuftig løsning!