Avatar billede pcreben Nybegynder
22. september 2002 - 13:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

windows media player

Jeg har en ældre pc hvorpå at jeg rediger video på et Matrox rainbow runner grafikkort (win98)men når jeg så via netværk overfører den til min nyer pc (Xp) og geforce 440 grafikkort kan jeg ikke afspille .avi filerne, det har nok noget at gøre med codec og jeg har prøvet at downloade nimo codec pack, men det hjalp ikke, media playeren viser bare et tema ??.
P.s. Kan godt afspilles på den gamle pc via Mediaplayer
Den har også gjort det samme ved nogle downloaded filer
Hvem har en go ide !
mvh pcreben
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
22. september 2002 - 13:43 #1
Prøv at bruge et andet program i stedet for Windows Media Player. F.eks. kan du prøve at hente RadLight her:

http://download.com.com/3000-2194-10100859.html?tag=lst-0-1
Avatar billede pcreben Nybegynder
22. september 2002 - 14:15 #2
Efter at have læst kommentarene om overtegnet program er det vist ikke en god ide
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
22. september 2002 - 14:21 #3
Lad være med at kigge på kommentarerne, de har vist sig OVERHOVEDET ikke at være sande én eneste af de ca. 50 gange jeg har prøvet at installere programmet. Der står det indeholdet spyware. Det gør det så ikke. Der står at programmet automatisk afinstallerer AdAware - det gør det så heller ikke... og det ville i øvrigt heller ikke være lovligt automatisk at slette andre programmer... regn med at kommentarerne er til nogle af de tidligste versioner af programmet som der var lidt problemer med. Der er ingen problemer med den nyeste version, så hent du den bare ;)
Avatar billede pcreben Nybegynder
22. september 2002 - 14:31 #4
det kan godt være at jeg er en kylling, men der må være en anden måde at løse problemet på "codec"
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
22. september 2002 - 15:10 #5
Tjoo, du kan jo prøve at (gen)installere DivX 5:
http://www.divx.com/divx/
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
22. september 2002 - 20:19 #6
Jeg undersøgte lige sagen med RadLight og ja, den indeholder spyware - hvis man vælger det. Man kan nemlig fravælge at installere spywaren under installationen. Jeg kan heller ikke finde spyware nu hvor jeg lige har installeret programmet... du skal bare fjerne hakkene ud for New.net og en anden ting (kan ikke lige huske hvilken) men der er 3 ting man kan vælge at installere under installationen: Den ene ting (der står øverst på listen over programmer der kan installeres) er RadLight som er det program du skal bruge og de to andre ting er spyware som du kan lade være med at installere sammen med RadLight.
Avatar billede pcreben Nybegynder
23. september 2002 - 11:09 #7
Ok du skal have tak for hjælpen (men ingen point) for jeg har løst problemet ved at installer en qvick timer fremviser og indstillet den til kun at fremvise .avi filer
Avatar billede hermandsen Juniormester
07. oktober 2002 - 12:43 #8
Hvis du har løst problemet, var det så ikke en ide at lukke spørgsmålet?! ;)
Avatar billede pcreben Nybegynder
08. oktober 2002 - 18:44 #9
hvordan
Avatar billede hermandsen Juniormester
12. oktober 2002 - 18:45 #10
Accepter det svar du lige har givet! :)